Egipskie Państwowe Przedsiębiorstwo Kolejowe Egyptian National Railways (ENR) przyznało Talgo nowy kontrakt na produkcję pociągów pasażerskich. W ramach nowego zamówienia hiszpańska firma będzie odpowiedzialna za budowę siedmiu pociągów pasażerskich do obsługi połączeń nocnych za około 280 mln euro.
Wejście w życie przyznanej umowy uzależnione jest od warunków zawieszających związanych z finansowaniem projektu, których osiągnięcie spodziewane jest w najbliższych miesiącach.
Projekt obejmuje budowę jednostek w zakładach w Álavie (Rivabellosa) i Madrycie (Las Matas), a także ich utrzymanie w istniejących zakładach Talgo w Egipcie, przez okres 15 lat. Zgodnie z tak ustalonym harmonogramem, jednostki zaczną być dostarczane od 2024 roku.
Pociągi Intercity
Pociągi, należące do platformy wagonów Intercity, z którą Talgo wygrało niedawno kontrakty w takich krajach jak Niemcy i Dania, umożliwią oferowanie usług długodystansowych, które przyczynią się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w Egipcie.
Dzięki tej nowej umowie ENR po raz kolejny pokazuje swoje zaufanie do Talgo, podobnie jak zakończono pierwsze testy na torze sześciu kompletnych pociągów ciągniętych zakupionych w ramach poprzedniej umowy w kwietniu 2019 r.
Między Aleksandrią a Asuanem
Pierwsze sześć dostarczonych już pociągów składa się z lokomotywy i 15 wagonów pasażerskich każdy i będzie wykorzystywane przez ENR na sieci szkieletowej kraju, praktycznie równolegle do rzeki Nil, łączącej śródziemnomorski port Aleksandria z Asuanem, najbardziej wysuniętym na południe miastem Egiptu.
Pierwszy projekt, który rozpoczął się w 2019 roku i właśnie dobiega końca, ma łączną wartość 158 mln euro i obejmuje nie tylko dostawę obecnie produkowanych jednostek, ale także ich kompleksowe utrzymanie przez 8 lat.
Talgo S.A., jest wiodącą firmą w zakresie projektowania, produkcji i konserwacji szybkich lekkich pociągów kolejowych, obecną w siedmiu krajach: Hiszpanii, Niemczech, Kazachstanie, Uzbekistanie, Rosji, Arabii Saudyjskiej i Stanach Zjednoczonych. Firma jest uznawana na całym świecie za zdolność do innowacji, unikalną i wyróżniającą się technologię oraz niezawodność. Talgo jest głównym dostawcą pociągów wysokiej i bardzo wysokiej prędkości dla Renfe oraz dostawcą pociągów w ramach projektu wysokiej prędkości dla linii kolejowej "Haramain" między Mekką a Medyną w Arabii Saudyjskiej. Talgo jest również producentem wybranym przez niemieckiego operatora Deutsche Bahn i duńskiego operatora DSB do dekarbonizacji ich sieci za pomocą pociągów dalekobieżnych Talgo 230.