Firmy Knorr-Bremse i Hyundai Rotem podpisały pięcioletnią umowę ramową rozszerzającą współpracę.

Firmy Knorr-Bremse i Hyundai Rotem podpisały pięcioletnią umowę ramową rozszerzającą współpracę.

17 sierpnia 2022 | Źródło: Knorr-Bremse / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Knorr-Bremse rozszerzył swoją wieloletnią współpracę z Hyundai Rotem Company (HRC). Zgodnie z warunkami niedawno podpisanej umowy ramowej Knorr-Bremse po raz pierwszy dostarczy wszystkie trzy kluczowe podsystemy dla tego typu lekkich pojazdów szynowych HRC. Od 2023 roku do co najmniej 2028 roku Knorr-Bremse wyposaży ponad 200 pojazdów LRV w systemy hamowania, wejścia i klimatyzacji (HVAC). Pojazdy LRV są przeznaczone do użytku na wielu rynkach kolejowych na całym świecie.

 

Fot. Hundai Rotem

 

"Knorr-Bremse jest nastawiony na dostarczanie przyszłościowych rozwiązań dla lokalnych usług transportu masowego, które uwzględniają globalne megatrendy urbanizacji i mobilności", wyjaśnia dr Jürgen Wilder, członek zarządu Knorr-Bremse AG i odpowiedzialny za dział systemów pojazdów szynowych. "Korea Południowa, ciesząca się opinią centrum innowacji i wyznaczającego trendy w nowoczesnym transporcie, jest dla Knorr-Bremse bardzo istotnym rynkiem. Cieszymy się, że po raz kolejny zdobyliśmy zaufanie HRC. Oprócz korzyści czysto technicznych, ta umowa ramowa stwarza możliwości dalszej synergii, która w dłuższej perspektywie przyniesie korzyści obu firmom."

Knorr-Bremse dostarczy swoje sprawdzone w praktyce i solidne elektrohydrauliczne systemy hamulcowe, w tym systemy piaskowania i magnetyczne hamulce torowe. Niezawodne, zoptymalizowane pod względem ciężaru i niewymagające konserwacji systemy wejścia zostaną dostarczone przez markę IFE Knorr-Bremse, światowego lidera rynku systemów wejścia do pojazdów szynowych, natomiast modułowe, skalowalne i energooszczędne systemy ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) zostaną dostarczone przez Merak, markę Knorr-Bremse zajmującą się zintegrowanymi rozwiązaniami klimatyzacyjnymi. Umowa nawiązuje do wcześniejszych udanych przedsięwzięć HRC i Knorr-Bremse w segmencie tramwajów, w których zastosowano systemy hamulcowe i wejściowe Knorr-Bremse. Nowa umowa zawiera również opcje przedłużenia kontraktu.

 

Fot. Hundai Rotem

 

"Możliwość połączenia technicznie standaryzowanego portfolio podsystemów, które jest jednak wystarczająco elastyczne, aby dostosować się do specyficznych lokalnych wymagań klientów i rynku, jak również świetna praca zespołowa i koordynacja pomiędzy naszymi własnymi zespołami, były decydującymi czynnikami w osiągnięciu tego porozumienia" - komentuje dr Jonathan Paddison, członek zarządu Knorr-Bremse Asia Pacific. "W szczególności nasza wielosystemowa strategia pozwala nam wykorzystać nasze sieci i rozwiązania w celu zidentyfikowania synergii, które przynoszą bezpośrednie korzyści naszym klientom. W przypadku Hyundai Rotem umożliwiło nam to dojście do połączonego porozumienia obejmującego trzy główne podsystemy. Knorr-Bremse jest liderem w dostarczaniu tego rodzaju portfolio dla tego segmentu pojazdów."

Hyundai Rotem, notowane na giełdzie przedsiębiorstwo z Korei Południowej, jest globalną firmą przemysłu ciężkiego, która produkuje m.in. wszelkiego rodzaju tabor kolejowy, pociągi dużych prędkości, lokomotywy, bezzałogowe pojazdy LRV, pociągi metra i pociągi lewitujące magnetycznie (maglev).