Frecciarossa 1000 przechodzi testy techniczne na linii między Madrytem a Barceloną

Frecciarossa 1000 przechodzi testy techniczne na linii między Madrytem a Barceloną

21 sierpnia 2022 | Źródło: Gruppo FS Italiane
PODZIEL SIĘ

Rozpoczęły się testy techniczne Frecciarossy 1000 na linii kolejowej między Madrytem a Barceloną. ILSA, konsorcjum z udziałem Trenitalia (Gruppo FS Italiane), przeprowadza testy na hiszpańskich torach, co jest ostatnim etapem przed ostateczną homologacją pociągu na iberyjskiej sieci kolejowej. Dzięki temu iryo (nazwa handlowa), będzie mogła zaoferować pasażerom nową ofertę pociągów dużych prędkości jeszcze w 2022 roku, przy czym faza sprzedaży komercyjnej ma się rozpocząć między wrześniem a październikiem.

 

Fot. ILSA / iryo

 

Możliwość oferowania szybkich połączeń w Hiszpanii jest częścią procesu, który rozpoczął się w listopadzie 2019 r. wraz z przyznaniem przez ADIF, zarządcę iberyjskiej infrastruktury kolejowej, 30% połączeń na sieci HS, oferty drugiej po Renfe, hiszpańskim operatorze narodowym. Iryo w pierwszej fazie połączy Madryt, Barcelonę, Sewillę, Malagę, Kordobę, Walencję, Alicante i Saragossę, a następnie rozszerzy się na inne połączenia.

Projekt uruchomiony przez Trenitalia w Hiszpanii ma na celu zachęcenie coraz większej liczby osób do wybierania pociągu na swoje podróże, zgodnie ze wskazaniami Unii Europejskiej w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dzielenie się wiedzą, zdobytą we Włoszech w sektorze High-Speed z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w zakresie połączeń Frecciarossa, pozwoli więc na dalszy i istotny rozwój transportu kolejowego pomiędzy głównymi miastami iberyjskimi.

 

Pierwsze połączenia kolejowe w ramach oferty iryo. 

 

Testowany pociąg jest jednym z 20 nowych Frecciarossa 1000 zbudowanych przez Hitachi w jego włoskich fabrykach o takiej samej charakterystyce jak te, które są w obiegu we Włoszech. Pociąg prawie w całości nadaje się do recyklingu i pozwala zaoszczędzić 80 procent dwutlenku węgla na pasażera podczas jednej podróży i z tych powodów otrzymał certyfikat EPD (Environmental Impact Certification).

W Europie pasażerski hub Grupy FS Italiane, którego liderem jest Trenitalia, jest obecny także we Francji z Trenitalia France, która obsługuje połączenia między Mediolanem a Paryżem oraz Paryżem a Lyonem za pomocą Frecciarossa 1000, w Wielkiej Brytanii z Avanti West Coast i c2c, w Niemczech z Netinerą, operatorem transportu regionalnego, w Grecji z Hellenic Train oraz w Holandii z operatorem drogowym Qbuzz.