Chińskie jednostki Sirius po trzech latach testów mają uzyskać dostęp do czeskiej sieci kolejowej

Chińskie jednostki Sirius po trzech latach testów mają uzyskać dostęp do czeskiej sieci kolejowej

22 sierpnia 2022 | Źródło: Zdopravy.cz / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Jak informuje czeski portal Zdopravy.cz próby nowych chińskich jednostek Sirius w Czechach dobiegają końca po trzech latach od ich przybycia. We wrześniu lub październiku nowe pojazdy z CRRC powinny pojawić się w regularnych kursach na sieci czeskiego Zarządu Kolei. nie jest jednak wiadome, kto będzie ich operatorem.

 

Fot. Leo Express

 

Chiński producent CRRC złożył wniosek o przyznanie przepustowości na torach. To niezbędne działanie dla dopuszczenia pojazdów do ruchu w Czechach. W ten sposób chiński gigant produkcji taboru zadebiutowałby w sektorze pasażerskim w Unii Europejskiej. 

"Mogę potwierdzić, że jednostka CRRC przeszła wszystkie niezbędne testy w ZC VUZ Velim w celu kontynuacji testów na infrastrukturze SŽ" - powiedział Martin Bělčík, przewodniczący zarządu Instytutu Badawczego Kolejnictwa.

Jednostki Sirius zostały pierwotnie zamówione przez Leo Express. Do Czech trafiły na testy jesienią 2019 roku, ale wiosną tego roku przewoźnik wycofał się z umowy zakupu. Próby znacznie skomplikowała pandemia koronawirusów. CRRC posiada obecnie dwie jednostki w Czechach. "Czeskie studia projektowe i inni krajowi dostawcy uczestniczyli w projektowaniu nowego pociągu Leo Express" - powiedział Leo Express po tym, jak pierwszy pociąg dotarł do Czech. Jak podaje firma, co piąty komponent użyty w pociągu pochodził z Czech. System bezpieczeństwa pociągu to także czeski.

Pociąg ma długość 111,2 metra, jednostka jest dwusystemowa (25 kV/3kV). Może przewozić 300 osób, prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Pociąg wyposażony jest w system ETCS. Korpus jest aluminiowy. Leo Express zamówił trzy jednostki, z opcją na 30 kolejnych.