LokoTrain rozszerza flotę lokomotyw do 20 pojazdów

LokoTrain rozszerza flotę lokomotyw do 20 pojazdów

23 sierpnia 2022 | Źródło: Zdopravy.cz / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

LokoTrain, który od 2015 roku jest częścią Grupy EPH, w ostatnim półroczu znacząco powiększył swoją flotę. Spóka pozyskała łącznie siedem nowych maszyn, w drodze zakupu lub wypożyczenia. W sumie LokoTrain oferuje obecnie 20 lokomotyw. 

 

Fot. Loko Train

 

Nowością jest przede wszystkim lokomotywa Siemensa ES64U4. Jest to pierwsza tego typu maszyna we flocie LokoTrain. Firma zamierza wykorzystać go w ramach holdingu, do którego należy m.in. towarowy przewoźnik kolejowy EP Cargo.

Do floty dołączyły również lokomotywy Traxx 2 i Traxx DC3 (Last Mile) oraz Siemens EuroSprinter 64F4 w dzierżawie od Akiem. Nowością jest również Vectron wypożyczony z Alpha Train, który będzie obsługiwał klientów LokoTrain.

Firma uzasadnia największą jak dotąd rozbudowę swojej floty stale rosnącym zapotrzebowaniem na wynajem średnio- i krótkoterminowy.

"Wobec sytuacji, w której nawet takie zwiększenie liczby lokomotyw we flocie LokoTrain nie jest wystarczające do zaspokojenia zapotrzebowania klientów, liczba lokomotyw będzie nadal zwiększana. LokoTrain już od dawna stara się elastycznie reagować na potrzeby swoich klientów i ta rozbudowa floty lokomotyw, która obecnie liczy dwadzieścia lokomotyw, jest tego dowodem" - powiedział portalowi Zdopravy.cz Ludvík Kobza, dyrektor naczelny LokoTrain.

Holding nie tylko wzmacnia swój biznes kolejowy poprzez LokoTrain. Dla węgierskiego oddziału EP Cargo pozyskało np. lokomotywę Alstom Astride (dzierżawa od Akiem) oraz lokomotywę serii 742.400 o nazwie Kocour (zakup od ZOS Zvolen). Na rynek polski holding pozyskał w tym roku 30 wagonów Uacs do przewozu produktów sypkich, 11 Tads i 20 Eas/Eaos do przewozu produktów rolnych.

Kolejne 38 nowych wagonów przeznaczonych jest dla logistyki budowlanej w Polsce i za granicą.