11 grudnia 2022 roku marzenie o Goldenpass Express stanie się rzeczywistością!

11 grudnia 2022 roku marzenie o Goldenpass Express stanie się rzeczywistością!

27 sierpnia 2022 | Źródło: Montreux Oberland Railway Company (MOB)  / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Historyczne wydarzenie! 11 grudnia 2022 roku Goldenpass Express (GPX) odbędzie swoją pierwszą komercyjną podróż z Montreux i Interlaken. W tym dniu wizja pionierów stanie się rzeczywistością. Koniec długiego oczekiwania i początek wspaniałej przygody.

Fot. Montreux Oberland Railway Company (MOB) 

 

W niedzielę 11 grudnia o godzinie 9:08 Goldenpass Express wyruszy w pierwszą komercyjną podróż ze stacji Interlaken Ost. 115 km dalej, dokładnie o godzinie 9:35, drugi Goldenpass Express odbędzie odwrotną podróż z Montreux. Dwa pełne emocji momenty, tak długo czekano na to wydarzenie.

Idea połączenia Jeziora Genewskiego z Gstaad, Jeziorem Thun i Jeziorem Brienz sięga 1873 roku. Już wtedy pomysłem było zjednoczenie trzech magnesów turystycznych. Ostatecznie tory zostały ułożone z różnym rozstawem szyn. Między Montreux a Zweisimmen obowiązywał metrowy rozstaw szyn, a między Zweisimmen a Interlaken - standardowy (1,435 m). Projekt był podejmowany wciąż na nowo. W 1924 roku powstało Stowarzyszenie Goldenpass. 

 

Źródło: Montreux Oberland Railway Company (MOB) 

 

Ekspres Goldenpass połączy trzy szwajcarskie twierdze turystyczne Montreux, Gstaad i Interlaken bez konieczności przesiadki. Zaprojektowany przez MOB, opracowany i wyprodukowany przez Alstom, wózek przełącza się pomiędzy metrowym (1 m) i standardowym (1,435 m) rozstawem kół. W 100% szwajcarskie arcydzieło technologiczne dostarcza klientom szczególnych wrażeń. W ciągu 3 godzin i 15 minut podziwiają niepowtarzalny krajobraz w niezwykle komfortowym pociągu. Podróż jest możliwa w pierwszej, drugiej lub prestiżowej klasie.

 

Źródło: Montreux Oberland Railway Company (MOB) 

 

GPX został zbudowany przez Stadlera, a zaprojektowany przez renomowane włoskie biuro projektowe Pininfarina. Goldenpass Express będzie miał klasę 2, klasę 1 oraz klasę prestiżową. Osiemnaście foteli w klasie prestige można obracać się, aby zapewnić najlepszy widok przez cały czas podróży. Pasażer jest niemal częścią krajobrazu.
Oferta gastronomiczna skupia się na regionalnych specjałach.

 

Goldenpass Express wagon klasy I. Fot. MOB

 

Goldenpass Express wagon klasy II. Fot. MOB

 

Goldenpass Express wagon klasy Prestige. Fot. MOB

 

Od 11 grudnia 2022 roku do 10 czerwca 2023 roku GPX będzie kursował raz dziennie w każdym kierunku. Od 11 czerwca 2023 r. połączenie zostanie zwiększone do czterech kursów w obie strony dziennie. Powodem tego stopniowego wprowadzania jest obecna sytuacja turystyczna. Rynki turystyczne nie otrząsnęły się jeszcze w pełni z pandemii, a sytuacja geopolityczna jest napięta.

W krainie kolei, Goldenpass Express ma przed sobą wielką przyszłość. Umocni to pozycję MOB i BLS w kategorii pociągów panoramicznych premium.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Ręce opadają. Kolejny bezmyślny kierowca. Wąskotorowa koszalińska "Zośka" znowu ucierpiała. Ręce opadają. Kolejny bezmyślny kierowca. Wąskotorowa koszalińska "Zośka" znowu ucierpiała.
Następny artykuł PLK zapewniają lepszy dostęp koleją do portów w Trójmieście PLK zapewniają lepszy dostęp koleją do portów w Trójmieście