Alternatywne napędy na kolei - Deutsche Bahn prezentuje lokomotywę z podwójnym zasilaniem

Alternatywne napędy na kolei - Deutsche Bahn prezentuje lokomotywę z podwójnym zasilaniem

31 sierpnia 2022 | Źródło: https://bahnblogstelle.net / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Deutsche Bahn chce w perspektywie średnioterminowej zakazać stosowania wszystkich lokomotyw spalinowych we własnej flocie - i w tym celu stawia na lokomotywy o podwójnym zasilaniu.

 

Wizualizacja: Siemens Mobility / bahnblogstelle.net /

 

Pierwsze modele są obecnie testowane w Wegberg-Wildenrath w Nadrenii Północnej-Westfalii i zostaną zaprezentowane publicznie na targach branżowych Innotrans pod koniec września - poinformowała we wtorek spółka zależna DB Cargo zajmująca się przewozami kolejowymi. Pojazdy te mogą przełączać się między konwencjonalnym napędem spalinowym a nowoczesnym napędem elektrycznym, dzięki czemu mogą być wykorzystywane zarówno na zelektryfikowanych liniach torowych, jak i na liniach odgałęźnych bez sieci trakcyjnej.

DB Cargo zamówiło u Siemensa 150 lokomotyw do przewozu towarów, z opcją rozbudowy do 400 pojazdów. Mają one na celu przede wszystkim uproszczenie czasochłonnych czynności manewrowych. Pierwsze pojazdy mają zostać dostarczone w 2024 roku. Ponadto kolej liczy na hybrydowe lokomotywy manewrowe, w których napęd spalinowy jest wspomagany przez silnik elektryczny. 50 takich lokomotyw ma też trafić do kolei od 2024 roku.

Według koncernu, obecnie w Niemczech w użyciu jest łącznie około 900 starszych lokomotyw spalinowych. W perspektywie średnioterminowej, w ciągu najbliższych dziesięciu do dwudziestu lat mają one zostać zastąpione przez alternatywne napędy.