Siemens Mobility po raz pierwszy prezentuje Mireo Plus B na targach InnoTrans 2022

Siemens Mobility po raz pierwszy prezentuje Mireo Plus B na targach InnoTrans 2022

21 września 2022 | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

Siemens Mobility na targach InnoTrans 2022 po raz pierwszy prezentuje publicznie pociąg akumulatorowy Mireo Plus B. Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) zamówił w 2020 roku 27 pociągów Mireo Plus B od Siemens Mobility. Dwuwagonowe elektryczne zespoły trakcyjne, każdy ze 120 miejscami siedzącymi, dzięki akumulatorowemu napędowi hybrydowemu mogą kursować na liniach z siecią trakcyjną i bez niej. Mają one być wykorzystywane w regionalnym transporcie kolejowym na sieci 8 Ortenau. Dostawy zespołów trakcyjnych zaplanowano między czerwcem a grudniem 2023 r.

 

Fot. Siemens Mobility

 

"Wszystkie pociągi powinny być przyjazne dla klimatu. Tam, gdzie nie ma jeszcze linii napowietrznych, stawiamy na rozwiązania alternatywne i przyjazne dla klimatu. Dzięki akumulatorowemu napędowi hybrydowemu Mireo Plus B pociągi w regionie Ortenau od grudnia 2023 roku będą jeździły bez emisji spalin. Kraj związkowy Badenia-Wirtembergia wiedzie prym jako pionierski region w Niemczech i jako właściciel finansuje wprowadzenie i eksploatację pociągów akumulatorowych. Zamówienie opiera się również na "podejściu cyklu życia", co oznacza, że po raz pierwszy gwarantujemy utrzymanie i serwisowanie przez cały okres obowiązywania umowy" - cieszy się minister transportu Badenii-Wirtembergii Winfried Hermann.

"Dzięki temu zamówieniu kraj związkowy Badenia-Wirtembergia inwestuje w przyszłość mobilności. Nasz pociąg akumulatorowy Mireo Plus B umożliwia przyjazny dla klimatu, lokalnie bezemisyjny transport pasażerski i tym samym stanowi trwałą alternatywę dla wykorzystania spalinowych zespołów trakcyjnych na niezelektryfikowanych liniach. Gwarantujemy dostępność floty dzięki utrzymaniu przez cały cykl życia - mówi Gerhard Greiter, CEO Northeast Europe w Siemens Mobility. 

Zasięg Mireo Plus B w trybie bateryjnym wynosi w rzeczywistych warunkach ponad 80 kilometrów. Akumulatory mogą być ładowane na sieci trakcyjnej oraz poprzez wykorzystanie energii hamowania. System baterii montowany jest pod podłogą i obejmuje dwa pojemniki na baterie. Zastosowano akumulatory litowo-jonowe o długiej żywotności. Planuje się, że Siemens Mobility zajmie się również utrzymaniem pociągów przez prawie 30 lat. Pociągi zostaną zbudowane w zakładach Siemens Mobility w Krefeld.

Oprócz zamówienia dla Badenii-Wirtembergii, Siemens Mobility otrzymał także dwa kolejne zamówienia na Mireo Plus B: Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) zamówił 31 pociągów Mireo Plus B w 2021 r. Siedem kolejnych pociągów pojedzie do Midtjyske Jernbaner w Danii od końca 2024 roku.