Deutsche Bahn pokazuje przyszłość transportu regionalnego w pociągu ideowym Südostbayernbahn

Deutsche Bahn pokazuje przyszłość transportu regionalnego w pociągu ideowym Südostbayernbahn

23 września 2022 | Źródło: Deutsche Bahn / bahnblogstelle.net
PODZIEL SIĘ

Prototyp wagonu Ideenzug (Pociągu idei) Südostbayernbahn ( Kolei południowo-wschodniej Bawarii) Deutsche Bahn prezentowany jest na największych na świecie targach techniki kolejowej w Berlinie, InnoTrans. Ale od marca 2023 roku wizjonerski wagon zawita do Bawarii. Minister transportu Christian Bernreiter wraz z Evelyn Palla, dyrektorem ds. transportu regionalnego w Deutsche Bahn AG, i Thomasem Prechtlem, dyrektorem zarządzającym Bawarskich Kolei Państwowych (BEG), już zajrzeli do środka: "Pociąg idei daje nam wgląd w przyszłość podróżowania. Wolne Państwo sfinansowało rozwój w wysokości około 1,5 miliona euro i cieszę się, że pasażerowie Bawarii będą mogli wkrótce doświadczyć pociągu idei w codziennej eksploatacji - powiedział. 

Fot. bahnblogstelle.net

 

Ideenzug to wspólny projekt Bayerische Eisenbahngesellschaft, spółki córki DB - Südostbayernbahn (SOB) oraz biura projektowego Neomind, który po raz pierwszy został zaprezentowany publicznie na targach InnoTrans. Oprócz wielu innych cech szczególnych, łączy w sobie cztery moduły, które są dostosowane do różnych potrzeb pasażerów: miejsce do spokojnej pracy, stół dla stałych bywalców, przy którym odbywają się sympatyczne spotkania, moduł rodzinny, zapewniający obfity relaks oraz moduł "New Sitting" (nowe siedzenia) ze szczególnie ergonomicznymi siedzeniami.

 

Schemat wagonu z podzisłem na poszczególne strefy. Źródło: bahnblogstelle.net

 

"Jestem bardzo podekscytowany, aby zobaczyć, jak nowe pomysły zostaną odebrane przez pasażerów" - mówi Bernreiter. "Ja sam mogłem po raz pierwszy doświadczyć pociągu z bliska tutaj na targach InnoTrans i jestem pod wielkim wrażeniem. Wszystkie moduły uważam za udane, ale jako Dolnego Bawarczyka szczególnie ujął mnie moduł Stammtisch (Stół dla stałych bywalców). Pociąg idei będzie wyjątkowym doświadczeniem dla pasażerów w Bawarii." Pociąg idei będzie kursował na jednej z najbardziej uczęszczanych tras transportu lokalnego w Bawarii: między Mühldorf am Inn a Monachium. Rozpoczęcie codziennej służby planowane jest na 3 marca 2023 roku. 

 

Strefa pracy w wagonie Ideenzug. Fot. bahnblogstelle.net

 

Evelyn Palla, dyrektor ds. przewozów regionalnych w Deutsche Bahn AG: "W pociągu ideowym Südostbayernbahn nasi pasażerowie w Bawarii już wkrótce będą mogli jako pierwsi doświadczyć transportu regionalnego przyszłości. Czy to fotele obrotowe zapewniające więcej prywatności, czy też informacje na żywo o pojemności pociągu na wyświetlaczach, zapewnimy więcej komfortu i więcej jakości. W ten sposób chcemy przekonać jak najwięcej osób do przesiadki z samochodu na przyjazny dla klimatu lokalny transport publiczny - zwłaszcza dojeżdżających do pracy na terenach wiejskich, którzy mogą indywidualnie organizować swój czas na pokładzie."

Widok wnętrza wagonu Ideenzug. Fot. bahnblogstelle.net

 

Strefa "stałych bywalców" w wagonie Ideenzug. Fot. bahnblogstelle.net

 

 Strefa "New Sitting" w wagonie Ideenzug. Fot. bahnblogstelle.net

 

"Projekt Ideenzug to silny wysiłek zespołowy, który angażuje siłę życiową wielu partnerów. Stoi za tym wspólna wizja: Aby dokonać zwrotu transportowego, musimy przekonać pasażerów, że kolej jest atrakcyjnym środkiem transportu. Aby to zrobić, potrzebujemy innowacyjnych pojazdów i nowych koncepcji usług. Pociąg ideowy jest w pewnym sensie naszym laboratorium testów tocznych i od marca przyszłego roku stanie przed sprawdzianem rzeczywistości - mówi Thomas Prechtl, rzecznik zarządu BEG.

 

Widok wnętrza wagonu Ideenzug. Fot. bahnblogstelle.net

 

O DB Regio

Z około 1,5 mld pasażerów w 2021 roku, DB Regio jest największym dostawcą lokalnych kolejowych przewozów pasażerskich. Średnio 4,2 mln osób podróżowało w ciągu dnia około 22 tys. przejazdów pociągiem. Pięć metropolii S-Bahns Monachium, Berlin, Frankfurt, Stuttgart i Hamburg przyciągają rocznie około 1,3 miliarda ludzi. Na co dzień dla pasażerów pracuje ponad 37 000 pracowników. DB Regio rozumie transport lokalny w odniesieniu do wszystkich środków transportu i uzupełnia swoje podstawowe usługi kolejowe i autobusowe o nowe formy mobilności, takie jak usługi na żądanie, współdzielenie i łączenie, zarówno w regionach metropolitalnych, jak i na obszarach wiejskich. Celem jest przyjazny dla klimatu, nowoczesny i bezproblemowy transport publiczny dla wszystkich w Niemczech.