Siemens Mobility dostarczy 21 lokomotyw Vectron Dual Mode do Deutsche Bahn. Jest to pierwsze wdrożenie Vectron Dual Mode w transporcie pasażerskim. Lokomotywy są przeznaczone do prowadzenia składów do Sylt na północy i Oberstdorfu na południu Niemiec.
Vectron Dual Mode to aktualna odpowiedź na zmieniające się wymagania dotyczące tras. Lokomotywy o podwójnym zasilaniu łączą zalety w pełni funkcjonalnych lokomotyw spalinowych z zaletami lokomotyw elektrycznych. Połączenie mocnego napędu spalinowego i wyposażenia do korzystania z sieci trakcyjnej umożliwia elastyczne reagowanie na wymagania trakcji.
Gdy tylko dostępny jest przewód napowietrzny, należy z niego korzystać. Eksploatacja elektryczna jest znacznie bardziej przyjazna dla środowiska niż eksploatacja spalinowa. Ponieważ jednak w Niemczech jeszcze przez długi czas będzie wiele niezelektryfikowanych odcinków torów, wiele lokomotyw spalinowych nadal jeździ pod siecią trakcyjną - nie korzystając z niej. Nie ma to żadnego sensu ani ekonomicznego, ani ekologicznego. Vectron Dual Mode sprawdza się w obu trybach pracy, oferując alternatywę dla eksploatacji wyłącznie w trybie spalinowym.