VR Transpoint przetransportował w sierpniu rekordową ilość krajowego drewna okrągłego

VR Transpoint przetransportował w sierpniu rekordową ilość krajowego drewna okrągłego

28 września 2022 | Źródło: VR Group / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

VR Transpoint przewiózł w sierpniu koleją w Finlandii rekordową ilość surowego drewna - ponad 1,2 mln metrów sześciennych drewna. W odpowiedzi na rosnący popyt VR Transpoint we współpracy ze swoimi klientami dokonał reorganizacji systemu transportu surowca drzewnego i koncepcji transportowych, co umożliwiło zwiększenie ilości transportów. Rozwiązania wahadłowe wniosły do transportu efektywność.

Fot. VR Group

 

VR Transpoint ustanowił w sierpniu rekord w wielkości przewozów krajowych drewna okrągłego. Przewieziono 1,2 mln m sześc. drewna okrągłego, czyli o około 30 tys. m sześc. więcej niż w poprzednim rekordowym miesiącu marcu 2021 r. Przetransportowana objętość odpowiada około 900 pełnym pociągom drewna okrągłego. W porównaniu z poprzednim rekordowym miesiącem znacznie wzrosła również średnia odległość transportu surowego drewna. Uzyskanie wysokich wolumenów transportowych było możliwe dzięki wprowadzeniu nowych modeli operacyjnych, zaprojektowanych we współpracy z klientami.

"W logistyce drewna okrągłego zachodzą większe zmiany niż kiedykolwiek wcześniej. Coraz więcej drewna dla przemysłu leśnego jest obecnie pozyskiwane w granicach Finlandii. Przeorganizowaliśmy naszą koncepcję transportu drewna okrągłego w bardzo szybkim tempie, aby sprostać zmieniającym się potrzebom naszych klientów. Rosnący popyt na przewozy udało nam się zaspokoić dzięki krajowej flocie wagonów, a w razie potrzeby mamy możliwość zainwestowania w dodatkowy sprzęt w przyszłości. Specjalne podziękowania dla naszych pracowników i klientów za to wielkie osiągnięcie "- powiedział Eljas Koistinen, dyrektor VR Transpoint. 

Ponieważ potrzeby transportowe klientów zmieniały się bardzo szybko, w szybkim tempie postępowało również wdrażanie nowego systemu transportowego. Nowe koncepcje opierają się na wydajnym transporcie wahadłowym, w którym pudło wagonu obraca się między jednym lub kilkoma punktami załadunku a jedną fabryką, a obrót wagonu jest dostrojony do jego szczytu. Główną i najbardziej widoczną różnicą w stosunku do starego systemu transportowego jest wzrost szybkich załadunków i zwiększenie liczby wizyt w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Ponadto wprowadzono zmiany w rozkładach jazdy pociągów, aby zapewnić odpowiednią przepustowość na tych liniach.

"Nowe koncepcje są niezbędne, aby sprostać zmieniającym się potrzebom klientów. Ze względu na liczne zmiany w strumieniach transportowych i wyższe przepływy, możliwe jest obecnie zbudowanie bardziej wydajnych niż dotychczas modeli wahadłowych. Modele te wymagają wzajemnego zaangażowania, aby zapewnić efektywność. Wspaniałe jest to, że mogliśmy współpracować z naszymi klientami, aby stworzyć nowe rozwiązania dla szybko zmieniającej się sytuacji dzięki innowacyjnemu podejściu i dobrej pracy zespołowej. Będziemy kontynuować wspólny rozwój w oparciu o potrzeby klientów" - mówi Koistinen.