Dla bezpieczeństwa dzieci – kolejarze z PLK rozpoczęli dodatkowe szkolenia

Dla bezpieczeństwa dzieci – kolejarze z PLK rozpoczęli dodatkowe szkolenia

03 października 2022
PODZIEL SIĘ

Kolejarze rozpoczęli akcję „Październik miesiącem edukacji”. To cykl spotkań dla dzieci i młodzieży dotyczących bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Ambasadorzy Bezpieczeństwa i funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei, organizują w szkołach prelekcje i w atrakcyjnej formie przekazują podstawową wiedzę, aby zapobiegać niebezpiecznym zdarzeniom na torach.

Fot. PKP PLK

Październik, jak co roku, jest dla Ambasadorek i Ambasadorów Bezpieczeństwa z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. miesiącem przeznaczonym na dodatkowe spotkania edukacyjne z dziećmi i młodzieżą. Podczas prelekcji kolejarze przypominają o zasadach bezpieczeństwa na przejazdach i terenach kolejowych.

PLK stawiają na atrakcyjną formę przekazu - naukę poprzez zabawę. Dzieci poznają zasady zachowania na terenach kolejowych przez gry, zabawy oraz konkursy. Nauczycielom i uczniom udostępniane są materiały edukacyjne, gry interaktywneciekawostki i aplikacje mobilne, dzięki takiej formie działań, również rodzice mogą włączyć się w uzupełnianie i pogłębianie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa.

Akcja „Październik miesiącem edukacji” organizowana jest w ramach ogólnopolskiej kampanii Bezpieczny Przejazd. W 2021 r. w ramach akcji odbyło się blisko 1000 prelekcji, z których skorzystało blisko 30 tys. dzieci.

Prelekcje są często wykorzystywaną formą działań. Tylko w 2022 r. przeprowadzono ponad 600 prelekcji edukacyjnych, dla ponad 23 tys. dzieci. W 2021 r. było prawie 1400 prelekcji dla ponad 43 tys. dzieci.

Dzieci znajdą #ŻółtaNaklejkaPLK

Podczas zajęć uczniowie dowiadują się, jak powiadamiać o niebezpiecznych sytuacjach na przejazdach wykorzystując informacje z żółtych naklejek PLK.

#ŻółtaNaklejkaPLK znajduje się na każdym przejeździe i ma trzy ważne numery. To indywidualny numer przejazdu, który precyzyjnie określa jego położenie, numer alarmowy 112, który należy wybrać, gdy zagrożone jest życie i zdrowie oraz numer do służb technicznych PLK, na który można zgłaszać nieprawidłowości i awarie na przejazdach, które nie zagrażają bezpośrednio życiu.

Mobilna Ambasada Bezpieczeństwa

W ramach kampanii społecznej zaprojektowana została wielofunkcyjna aplikacja „Bezpieczny Przejazd”. Dzięki niej można błyskawicznie zgłosić uwagę o ewentualnym zdarzeniu, usterce na skrzyżowaniu drogi i toru. Aplikacja pozwala także na rozszerzenie wiedzy o zasadach bezpieczeństwa i wykorzystaniu Żółtej Naklejki. Jest dostępna na systemy Android oraz iOS. Do pobrania przez stronę www.bezpieczny-przejazd.pl/edukacja/aplikacje-mobilne.

Więcej informacji na temat kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd” oraz realizowanych w jej ramach działań można znaleźć na stronie www.bezpieczny-przejazd.pl.