LTE potrzebuje do swoich przewozów silnych lokomotyw spalinowych, aby móc odpowiednio i szybko obsłużyć ostatni odcinek ok. 20-30 km. Zarówno EuroDual z silnikiem wysokoprężnym o mocy 2.800 kW, jak i Euro9000 z silnikiem wysokoprężnym o mocy 2 x 950 kW idealnie spełniają te wymagania. Jednocześnie LTE chce odpowiedzialnie sprostać wyzwaniom środowiskowym i w miarę możliwości ograniczyć emisję. Oba typy lokomotyw hybrydowych EuroDual i Euro9000 firmy ELP, które spełniają najnowszą normę emisji spalin Stage 5 i są neutralne pod względem emisji CO2 w stosunku do oleju napędowego HVO nawet w trybie pracy z silnikiem wysokoprężnym, mogą spełnić te wymagania również dzięki swojemu innowacyjnemu i przyszłościowemu wyposażeniu.
Z tego powodu LTE Logistics zdecydowało się na wynajem dwóch lokomotyw EuroDual i dwóch Euro9000.
"Te nowe i innowacyjne lokomotywy 6-osiowe umożliwią LTE doprowadzenie swoich ciężkich pociągów zbożowych i innych rolniczych do miejsca przeznaczenia, a tym samym elastyczne i jednocześnie zrównoważone reagowanie na życzenia naszych klientów" - mówi Andreas Mandl, dyrektor zarządzający i odpowiedzialny za zarządzanie flotą w grupie LTE.
Planowane wykorzystanie lokomotyw hybrydowych jest na trasach z Hegyeshalom do Niemiec dla EuroDual oraz z Hegyeshalom do Holandii dla Euro9000.
Lokomotywy te pozwolą w przyszłości zaoszczędzić LTE ogromne koszty i czas, dzięki wyeliminowaniu lokomotyw manewrowych oraz lokomotyw elektrycznych używanych obecnie w trakcji podwójnej. Ponadto dzięki funkcji hybrydowej można elastycznie reagować na przyszłe budowy infrastruktury i związane z tym zmiany i zakłócenia, gwarantując klientom LTE najlepszą możliwą obsługę.
"Jesteśmy bardzo dumni, że LTE zdecydowało się obrać drogę ku przyszłości razem z ELP. Dłuższe i cięższe pociągi prowadzą nie tylko do oszczędności kosztów, ale także do zwiększenia przepustowości sieci kolejowej. Dzięki naszym lokomotywom Euro-Hybrid nasi klienci w znacznym stopniu przyczynią się do zmiany środka transportu z drogowego na kolejowy oraz do ochrony klimatu - mówi Willem Goosen, dyrektor zarządzający ELP.
Dwie lokomotywy EuroDual zostaną przekazane przez ELP do LTE gotowe do eksploatacji w połowie 2023 roku. Dwie lokomotywy Euro9000 podążą za nimi pod koniec 2023 r. W tym celu ELP organizuje zarówno szkolenie maszynistów lokomotyw, jak i kompletne wyposażenie lokomotyw, które są wliczone w cenę leasingu.