W nowym rozkładzie jazdy DB więcej połączeń Berlina z Warszawą i czas podróży krótszy o 10 minut.

W nowym rozkładzie jazdy DB więcej połączeń Berlina z Warszawą i czas podróży krótszy o 10 minut.

10 października 2022 | Źródło: Deutsche Bahn
PODZIEL SIĘ

Deutsche Bahn (DB) konsekwentnie inwestuje w nowe pojazdy i atrakcyjne połączenia. Dzięki rozkładowi jazdy z 2023 r. szybciej i bardziej bezpośrednio połączy północny zachód i południe Niemiec. W przyszłości pasażerowie będą mogli podróżować między Kolonią a Monachium dwa razy na godzinę, do 15 minut szybciej niż dotychczas. Jednocześnie DB oferuje więcej połączeń z lotniskiem we Frankfurcie, a tym samym przyjazną dla środowiska alternatywę dla krótkich lotów w obrębie Niemiec. Ponadto wraz z europejskimi kolejami partnerskimi tworzy kolejne atrakcyjne możliwości podróży za granicę. Nowy rozkład jazdy będzie obowiązywał od 11 grudnia 2022 roku.

 

Fot. Deutsche Bahn

 

Szef dalekobieżnych przewozów pasażerskich DB, dr Michael Peterson - "Wraz z nowym rozkładem jazdy stawiamy kolejny krok na drodze do Deutschlandtakt* i wyraźnie wyznaczamy kierunek dalszego rozwoju. Nasi pasażerowie skorzystają bezpośrednio z inwestycji w infrastrukturę i nowe pojazdy. Na przykład w 2023 roku nasza flota pociągów powiększy się o trzy nowe pociągi ICE miesięcznie. To jest rekord."

Wraz z uruchomieniem nowej linii szybkiej kolei Wendlingen-Ulm, czas podróży pomiędzy Stuttgartem a Monachium zostanie skrócony o około 15 minut. Jednocześnie ilość dziennych połączeń między obiema stolicami państwowymi zwiększy się o około 20 do 90 przejazdów.

Dzięki nowej trasie DB jeszcze szybciej i częściej połączy kraje związkowe Nadrenia Północna-Westfalia i Bawaria. Istniejąca linia ICE Dortmund/Düsseldorf-Stuttgart poprowadzi teraz przez Kolonię i Mannheim do Ulm, Augsburga i Monachium. Czas podróży 4 godziny i 15 minut nową trasą ekspresową jest o prawie 15 minut krótszy niż dotychczas. Wraz z istniejącymi bezpośrednimi połączeniami przez Norymbergę lub Stuttgart, pasażerowie będą mogli teraz podróżować między Kolonią a Monachium dwa razy na godzinę bez konieczności przesiadania się.

Szybsze i bardziej dostępne bezpośrednie połączenia z lotniskiem we Frankfurcie

Dzięki nowym bezpośrednim połączeniom z lotniskiem we Frankfurcie, od grudnia DB zaoferuje innym niemieckim miastom szybką i przyjazną dla środowiska alternatywę dla lotów krótkodystansowych. Linia ICE Bazylea-Kolonia-Dortmund zostanie przedłużona do Hamburga, co jeszcze bardziej poprawi jakość osi pomiędzy miastem katedralnym a miastem hanzeatyckim. Oznacza to, że podróżni z Münster, Osnabrück i Bremy będą mogli jeszcze częściej docierać na lotnisko we Frankfurcie bez konieczności przesiadki. Szybsza i częstsza jest też podróż z Monachium i Augsburga na największe lotnisko w Niemczech. Tutaj DB zwiększa liczbę dostępnych miejsc nawet o 60 procent.

Od grudnia: Nowy ICE po raz pierwszy w służbie

Nowy ICE 3neo od połowy grudnia będzie po raz pierwszy kursował codziennie pomiędzy Dortmundem, Kolonią i Frankfurtem. W soboty będzie kursował w obie strony między Dortmundem a Monachium nową trasą szybkiego ruchu Wendlingen-Ulm. DB rozszerzy tę usługę w ciągu roku dzięki dostawie kolejnych pociągów ICE 3neo.

W 2023 roku Deutsche Bahn otrzyma 37 nowych pociągów ICE, więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Oznacza to, że do końca roku liczba miejsc w ICE stopniowo wzrośnie o ok. 19 tys. Na liniach o szczególnie wysokim popycie, takich jak Hamburg-Bazylea, DB rozmieści dodatkowo nowe XXL-ICE 4 z 13 wagonami. Dzięki długości 374 metrów i miejscu dla 918 pasażerów, XXL-ICE może przewieźć pięć razy więcej osób niż samolot średniodystansowy. Dodatkowo kolejne siedmiowagonowe ICE 4 wzmocnią flotę.

Dodatkowe połączenia z innymi krajami europejskimi

Wraz z kolejami partnerskimi DB oferuje od grudnia jeszcze bardziej atrakcyjne połączenia do innych krajów europejskich. Od grudnia pojawi się dodatkowa podróż w obie strony bez przesiadek między Stuttgartem a Zurychem. W październiku 2023 roku liczba bezpośrednich połączeń wzrośnie jeszcze bardziej z ośmiu do nawet 13 dziennie. Dodatkowo na większości przejazdów będą wykorzystywane sześciowagonowe pociągi KISS. Piętrowe pociągi intercity charakteryzują się wysoką jakością i komfortem.

Od marca 2023 roku DB i polskie PKP połączą Berlin i Warszawę dodatkową, szóstą parą pociągów (tam i z powrotem). Od grudnia skróci się również czas podróży między obiema stolicami o około dziesięć minut dla wszystkich połączeń.

Nastąpi również dalsza poprawa w zakresie podróży nocnych. Nowa nocna linia kolejowa, również z wagonami z miejscami siedzącymi IC, połączy Zurych z Berlinem lub Pragą, a dzięki przystankom m.in. w Erfurcie, Halle i Lipsku przyniesie korzyści pasażerom przede wszystkim z Turyngii, Saksonii-Anhalt i Saksonii. Istniejący nocny pociąg Zurych-Hamburg zmieni swoją trasę na północy od zmiany rozkładu jazdy, a następnie połączy również Bruchsal, Heidelberg, Darmstadt, Hanau, Verden i Nienburg z międzynarodowym nocnym połączeniem kolejowym. Ponadto poprzedni nocny pociąg Monachium-Venice/Rijeka/Zagrzeb/Wiedeń/Budapeszt zacznie bieg już w Stuttgarcie i zaoferuje przystanki w Göppingen, Ulm i Augsburgu.

Rozległe prace budowlane również w 2023 r.

Remont sieci kolejowej będzie kontynuowany bez przeszkód w 2023 r. w celu dostosowania sieci do dalszego rozwoju. Ze względu na place budowy kolej będzie musiała czasowo dostosować usługi na niektórych połączeniach, co zostało już częściowo uwzględnione w rozkładzie jazdy. DB przekaże w grudniu informacje o głównych działaniach budowlanych zaplanowanych na najbliższy rok.

Informacje i bilety od 12 października

Informacje i bilety na nowy rozkład jazdy będą dostępne od 12 października na stronie bahn.de, w DB Navigator, w Centrach Podróży DB i Agencjach DB oraz w automatach biletowych DB.

 

*Deutschlandtakt, znany również jako Deutschland-Takt lub w skrócie D-Takt, odnosi się do koncepcji zintegrowanego interwałowego rozkładu jazdy skoordynowanego na terenie całych Niemiec, za pomocą którego sporządzany jest docelowy rozkład jazdy dla lokalnego i dalekobieżnego pasażerskiego transportu kolejowego i na podstawie którego mają być realizowane nowe linie i inne działania infrastrukturalne. Docelowy rozkład jazdy przewiduje półgodzinną obsługę najważniejszych połączeń dalekobieżnych.