Niemiecki krajowy organ ds. bezpieczeństwa Eisenbahn-Bundesamt wydał nową wersję przewodnika określającego zasady wydawania jednolitych certyfikatów bezpieczeństwa. Wprowadzone zmiany dotyczą m.in. wymagań dla uwzględniania stacji granicznych w certyfikatach wydawanych przez inne organy, w tym Prezesa UTK.
Wraz z wdrożeniem IV pakietu kolejowego jednolite certyfikaty bezpieczeństwa przewoźników kolejowych mogą również obejmować stacje graniczne w sąsiednich państwach członkowskich Unii Europejskiej. Zasady dotyczące warunków, na jakich taki certyfikat zostanie wydany określa krajowy organ ds. bezpieczeństwa danego kraju. W przypadku Niemiec informacje w tym zakresie dostępne są w Przewodniku wydawanym na podstawie art. 3 ust. 8 rozporządzenia 2018/763.
Pod koniec września EBA wydała nową wersję przewodnika. Wprowadzone zmiany dotyczą m.in. konieczności posiadania odpowiedniego ubezpieczenia przez przewoźnika kolejowego chcącego operować również do stacji granicznych w Niemczech. W tym celu wnioskodawcy będą musieli przedstawić dokument ubezpieczenia obejmujący planowaną działalność w Niemczech, spełniający wymagania niemieckiego prawodawstwa. Dokument będzie musiał być złożony w języku niemieckim.