Kampania "Towary w pociągu" po Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii dotarła do Portugalii.

Kampania "Towary w pociągu" po Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii dotarła do Portugalii.

17 października 2022 | Źródło: Vía Libre / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Portugalia powitała niedawno przybycie zielonego kontenera, który symbolizuje kampanię "Goods by Train". Inicjatywa ta była obecna na Portugal Smart Cities Summit 2022, aby uświadomić potrzebę zmniejszenia emisji dwutlenku węgla i zaangażowania się w zrównoważony transport z koleją jako kręgosłupem łańcucha logistycznego. Kontener dotarł do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Portugalii.

 

Fot. Via Libre

 

Uczestnicy Smart Cities Summit w Portugalii mieli okazję zwiedzić wnętrze symbolicznego zielonego kontenera, który reprezentuje kampanię "Goods by Train". Dzięki tej wędrownej inicjatywie zalety transportu towarów koleją są przedstawiane za pomocą wystawy. Ponadto z tej okazji wyświetlono krótki film o znaczeniu tego środka transportu w transformacji ekologicznej.

W tym sensie organizatorzy kampanii zwracają uwagę, że w Portugalii o 70 procent emisja dwutlenku węgla zmniejsza się, jeśli wybiera się kolej zamiast dróg, ponieważ obecnie potrzeba dziewiętnastu ciężarówek, aby przewieźć ten sam ładunek przewożony przez jeden pociąg.

Wsparcie

Kampania "Goods by Train", która obecnie zawędrowała do Portugalii, została ciepło przyjęta przez firmy i instytucje, które widzą w pociągu rozwiązanie umożliwiające dekarbonizację transportu. Ta objazdowa wystawa została wypromowana przez DB Cargo, a jej przybycie do Portugalii było sponsorowane przez hiszpańską spółkę zależną, Transfesa Logistics i Medway.

Inicjatywa ma wielu innych zwolenników, takich jak Renfe Mercancías, Fundación de los Ferrocarriles Españoles, Synergy, Eurocontainer, Ermewa, Medway, Port of Valencia, Stadler Valencia, Adif, Anecooc, Valencia City Council, AM FRESH Group, Parlament Europejski, Consejería de Política Territorial, Obras Públicas y Movilidad de la Generalitat Valenciana, Martinavarro, Logitren, Low Cost Rail, Rail Equip, Railsider Logística, Rail Live, SanLucar, The Climate Reality Project Europe, Tobsine España S. L., VTG, Port Alicante, Mafex, ECODES, Equimodal, J. Lanfranco, IN-MOVE, przez Railgrup, Navlandis i TMS.