Alstom wyposaży 120 lokomotyw z floty SNCB w urządzenia technologii ETCS najnowszej generacji

Alstom wyposaży 120 lokomotyw z floty SNCB w urządzenia technologii ETCS najnowszej generacji

18 października 2022 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Alstom wygrał kontrakt na zaprojektowanie, dostawę i utrzymanie systemu sygnalizacji ETCS poziomu 2 najnowszej generacji (Baseline 3) dla 120 lokomotyw HLE18 firmy SNCB w służbie komercyjnej w Belgii, Luksemburgu, Francji i Niemczech. System ETCS zostanie uzupełniony o funkcje krajowe, aby umożliwić poruszanie się pociągów w Belgii (TBL1+) we Francji (KVB). 

Fot. Alstom

 

Stworzony pierwotnie w celu harmonizacji transgranicznego ruchu kolejowego, ETCS Poziom 2 zwiększa prędkość, punktualność i pojemność pociągów przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa. Najbardziej zaawansowana wersja poziomu 2 (Baseline 3) charakteryzuje się zoptymalizowanymi krzywymi hamowania w celu uzyskania maksymalnej wydajności operacyjnej i zwiększenia komfortu pasażerów. Wersja ta zwiększa również wydajność odometryczną, umożliwiając maszynistom wybór odpowiedniej prędkości w ścisłej zgodności z SIL4, najwyższym poziomem bezpieczeństwa według normy EN 50129.

Zakład sygnalizacji Grupy Alstom w Charleroi jest globalnym centrum doskonałości i będzie odpowiedzialny za inżynierię różnych systemów sygnalizacji oraz dostawę urządzeń pokładowych. Zapewni również utrzymanie przez okres 10 lat, w tym części zamienne i naprawy. Projekt rozpoczyna się w październiku 2022 roku i będzie realizowany przez 3 lata. 

"Alstom z przyjemnością kontynuuje współpracę z SNCB i wspiera ich w urzeczywistnianiu cyfryzacji swojego taboru" - wyjaśnia Bernard Belvaux, dyrektor zarządzający Alstom Benelux." Nasza wiedza z zakresu sygnalizacji jest uznawana na całym świecie i jesteśmy dumni, że możemy ją oddać w służbę mobilności i operatorom w Belgii."

Przyznanie tego kontraktu potwierdza wiodącą pozycję firmy Alstom na rynku systemów sygnalizacji kolejowej. W Europie ponad 60% pociągów wyposażonych w system ETCS produkcji europejskiej wybiera system Alstom. W Belgii Alstom wyposaża dużą część floty SNCB i aktywnie przyczynia się do modernizacji infrastruktury kolejowej Infrabel. 

Ten najnowszej generacji system kontroli i nadzoru pociągów poziomu 2 został już z powodzeniem wdrożony przez Alstom w Norwegii oraz w lokomotywach elektrycznych Ceske Drahy w Czechach. Obecnie jest wdrażany w szybkich pociągach Deutsche Bahn w całych Niemczech oraz w pociągach podmiejskich S-Bahn firmy Alstom i konkurentów w regionie Stuttgartu, a także w różnych projektach w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Indiach i Australii.