Terminal intermodalny Ostrawa Mošnov oficjalnie zainaugurował działalność.

Terminal intermodalny Ostrawa Mošnov oficjalnie zainaugurował działalność.

19 października 2022 | Źródło: Budamar Logistics / zdopravy.cz / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Oficjalnie rozpoczęto eksploatację terminalu intermodalnego w Ostrawie w Strategicznej Strefie Przemysłowej Mošnov. Dzięki swojemu położeniu w pobliżu granic z Polską i Słowacją powinien pomóc w rozwoju regionu morawsko-śląskiego. Połączy ją między innymi z portami w północnej i zachodniej Europie, a także z Morzem Adriatyckim. Terminal ma wspomóc przenoszenie ładunków z dróg na kolej. 

Fot. Budamar Logistics

 

Budowę terminalu sfinansowała firma Conces, koszt to około 800 mln koron. Operatorem jest czterech partnerów - Innofreight Czech Republic, Medlog Czech Republic, Budamar Logistics i ČD Cargo Logistics. Nowy terminal jest w stanie obsługiwać kontenery morskie ISO, nadwozia wymienne oraz naczepy LKW.

Terminal jest częścią Multimodalnego Parku Lotniczego w Ostrawie, który zajmuje powierzchnię 52 hektarów i obejmuje ponad 234 000 metrów kwadratowych powierzchni magazynowej, produkcyjnej i biurowej. 

 

Fot. Budamar Logistics

 

Pierwszy pociąg wjechał na terminal 14 sierpnia. 32 przyczepy firmy Arcese Trasporti przyjechały na 16 wagonach z Pescary we Włoszech. "Z zadowoleniem przyjęliśmy możliwość udziału w eksploatacji terminalu w Ostrawie Mošnov, ponieważ jednym z celów Grupy Budamar jest rozwój transportu kombinowanego, a Ostrawa Mošnov poszerzy naszą obecną sieć działających terminali. Ważnym czynnikiem była również dogodna lokalizacja terminalu, gdzie możemy obsługiwać klientów nie tylko w Czechach, ale również w Polsce i na Słowacji. O słuszności naszej decyzji świadczy również fakt, że w sierpniu do terminalu Ostrava Mošnov zaczęły przyjeżdżać regularne pociągi z Włoch - powiedział Viktor Bystrian w imieniu Budamar Logistics.

Stacja przeładunkowa może obsłużyć do 12 składów pociągów na dobę. Jest trójtorowa o długości 730 metrów, co umożliwia załadunek pociągu o długości 700 metrów, czyli pociągu o maksymalnej dopuszczalnej długości w Czechach. W planach jest wyposażenie terminala w suwnice bramowe.