Pociąg Desiro HC Siemensa z homologacją typu gotowy do służby w ODEG na sieci Elbe - Spree

Pociąg Desiro HC Siemensa z homologacją typu gotowy do służby w ODEG na sieci Elbe - Spree

03 listopada 2022 | Źródło: Ostdeutsche Eisenbahn GmbH
PODZIEL SIĘ

ODEG - Ostdeutsche Eisenbahn GmbH przekroczyła kolejny kamień milowy w kontekście rozpoczęcia eksploatacji na sieci Elbe-Spree w nocy 11 grudnia 2022 r. Z lekkim opóźnieniem prywatna kolej otrzymała pozytywną wiadomość od producenta pojazdów Siemens Mobility, że otrzymał od ERA homologację typu dla Desiro HC.

 

Fot. ODEG

 

ERA - Agencja Unii Europejskiej ds. Kolei - przetestowała i zatwierdziła trzy pojazdy referencyjne (jeden 6-wagonowy i jeden 4-wagonowy A/B), które mogą natychmiast wejść do eksploatacji. Teraz wymagana jest tzw. homologacja "zgodności z typem" dla pozostałych 26 zespołów trakcyjnych ODEG typu "Desiro HC" z ogólnej liczby 29. Jest to akt formalny, ponieważ podstawowy wymóg został spełniony przy ogólnej homologacji typu, a wszystkie pozostałe pojazdy mają identyczną konstrukcję. W samą porę, bo na dzień dzisiejszy do rozpoczęcia działalności pozostało już niecałe 40 dni. Desiro HC będzie wykorzystywany na regionalnej linii ekspresowej RE1, a także na regionalnej linii kolejowej RB17.

 

Pociąg Desiro HC Siemensa w barwach ODEG. Fot. ODEG

 

Lars Gehrke, dyrektor zarządzający ODEG - "Homologacja typu Desiro HC ma dla nas zasadnicze znaczenie. Po oficjalnym zatwierdzeniu przez ERA, możemy rozpocząć nasze usługi na sieci Elbe-Spree z tymi pociągami 11 grudnia. Mówię "Słowo dotrzymane!" firmie Siemens Mobility i dziękuję wszystkim osobom zaangażowanym w projekt w Siemensie, ODEG i ODIG. Desiro HC wyznacza nowe standardy w transporcie regionalnym z ogromnym komfortem dla pasażerów. Maszyniści, którzy przeszli już szkolenie na tej serii, są przekonani o właściwościach jezdnych i eksploatacyjnych pociągu. Podsumowując: Komfort i technologia Made in Germany. Do dnia wejścia pociągu do eksploatacji pozostało już mniej niż 40 dni. Teraz to "Pełna prędkość do przodu!" do sieci Łaba-Szprewa i w sposób zrównoważony pokazać, także po 11 grudnia 2022 roku, że zespół kolejarzy w ODEG może naprawdę zrobić kolej!"

 

Wnętrze pociągu Desiro HC z przestrzenią do przewozu rowerów. Fot. ODEG

 

Wnętrze pociągu Desiro HC z miejscami 1 klasy. Fot. ODEG

 

Większa przepustowość na linii RE1 od zmiany rozkładu jazdy.

Desiro HC w wersji 4- i 6-wagonowej jest ultranowoczesny, elastyczny i wydajny. Dzięki połączeniu wagonów jedno- i dwupokładowych pociąg ten oferuje większą pojemność pasażerską, pilnie potrzebną dla RE1. Funkcje takie jak specjalnie powlekane okna pociągu dla lepszego odbioru sieci komórkowej, szersze drzwi i wejścia do pociągu, WLAN i gniazdka elektryczne, a także wskaźniki obciążenia w czasie rzeczywistym w pojeździe zapewniają bardzo wysoki poziom komfortu dla pasażerów.