Międzynarodowe połączenie Stuttgart - Zurych to druga trasa w sieci dalekobieżnej Deutsche Bahn, na której niemiecki przewoźnik rozpoczyna wdrażanie piętrowych jednostek Stadler Kiss. Od grudnia będzie to skutkowało dalszym wydłużeniem przewozów na tej trasie.
Są to jednostki, które Deutsche Bahn kupiło od austriackiego przewoźnika Westbahn. Pierwsze z nich od ubiegłego roku kursowały z Drezna do Rostocku i Warnemünde, a teraz pojawiły się na drugim końcu kraju. Są to jednostki sześciowagonowe. Operator liczy też na zwiększenie niezawodności i przepustowości. Od grudnia będą one kursowały między tymi dwoma miastami co godzinę na linii zwanej Gäubahn via Schaffhausen.


Pojazdy wyposażone są w system ETCS, każde miejsce ma gniazdko i są wyposażone w Wi-Fi. Pojemność jednostek wynosi 480 miejsc, z czego 60 w pierwszej klasie. Dodatkowo zastosowano specjalne folie na szybach, które zapewniają stabilny odbiór telefonów komórkowych na pokładzie. W czterech punktach pociągu znajdują się automaty z napojami i przekąskami.

