ICE do Brukseli z rekordem ponad 1 mln pasażerów w 2022 roku

ICE do Brukseli z rekordem ponad 1 mln pasażerów w 2022 roku

16 listopada 2022 | Źródło: Deutsche Bahn / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Deutsche Bahn (DB) obchodzi 20-lecie istnienia połączenia ICE do Brukseli. Coraz więcej pasażerów korzysta z szybkich połączeń transgranicznych między Niemcami a Belgią. Po raz pierwszy DB spodziewa się, że w 2022 roku ponad milion pasażerów skorzysta z ICE Bruksela, aby podróżować do Belgii lub Niemiec.

 

Fot. Deutsche Bahn

 

Podczas uroczystości z okazji 20-lecia zorganizowanych w Brukseli z udziałem pracowników i gości z kręgów politycznych i biznesowych, dr Volker Wissing, federalny minister spraw cyfrowych i transportu, oraz Georges Gilkinet, minister transportu Belgii, jak również dr Richard Lutz, prezes Deutsche Bahn, i Sophie Dutordoir, prezes SNCB/NMBS (Société Nationale des Chemins de fer Belge), podsumowali udany bilans ruchu dalekobieżnego między Belgią a Niemcami.

Prezes DB Richard Lutz "Nigdy wcześniej tak wiele osób nie zdecydowało się na przyjazną dla klimatu podróż koleją między Niemcami a Belgią, jak w tym roku. Z milionem podróżnych do i z Brukseli dążymy do rekordu. Właściwy kurs obrany dwadzieścia lat temu procentuje dzisiaj. A od 2024 roku uczynimy podróż koleją do Brukseli jeszcze bardziej atrakcyjną dzięki nowym pociągom i większemu komfortowi".  

Prezes SNCB Sophie Dutordoir - "Niegdyś pionier, ICE jest obecnie filarem zrównoważonej mobilności. To doświadczenie łączy nas codziennie z Deutsche Bahn, nasze zespoły współpracują ze sobą od 20 lat, a ICE łączy Brukselę bezpośrednio z Frankfurtem przez Aachen i Kolonię. A teraz nawet 7 razy dziennie z wieloma połączeniami do innych miast, jak Berlin czy Monachium. Pociągi oznaczają bezpieczne, zrównoważone i komfortowe podróżowanie i są ważnym instrumentem do osiągnięcia celów klimatycznych. A dzięki ponad 3 600 międzynarodowym kierunkom, z których ponad 1 000 można osiągnąć w mniej niż 6 godzin, Bruksela pozycjonuje się jako międzynarodowy węzeł kolejowy".

 

ICE "Europa/Europe" w Brukseli. Fot. Deutsche Bahn

 

Federalny minister transportu dr Volker Wissing - "Jeśli chcemy osiągnąć nasze cele klimatyczne w transporcie, musimy przekonać znacznie więcej osób do przyjaznych dla klimatu podróży koleją. Z dużą prędkością, interwałowym rozkładem jazdy, atrakcyjnym czasem podróży i nowoczesnym komfortem. To jest również to, co nowy ICE 3neo, które jako pojazdy wielosystemowe powinny w przyszłości ponownie znacząco poprawić punktualność na tej trasie. To naprawdę dobra wiadomość dla wszystkich podróżników".

Georges Gilkinet, minister transportu Belgii - "Współpraca między DB a Kolejami Belgijskimi na trasie ICE to historia sukcesu, która bardzo mnie cieszy. Niezależnie od tego, czy chodzi o podróż służbową, wizytę rodzinną czy wypad do miasta: od momentu wprowadzenia tej trasy 1 milion pasażerów wybrało zrównoważony rozwój, komfort i łatwość obsługi tych szybkich pociągów. Dwa razy więcej miejsc parkingowych dla rowerów niż wynosi europejskie minimum i ustawa, która pokazuje silne poparcie rządu federalnego dla nocnych pociągów: Jako minister transportu chcę, aby Belgia odgrywała wiodącą rolę w przejściu na pociągi nocne, zarówno na szczeblu krajowym, jak i europejskim. Jeden ICE na szynach to dwa samoloty mniej na niebie! Gratuluję urodzin ICE i tej owocnej współpracy, która mam nadzieję będzie trwała jeszcze długo i nadal będzie przyciągać setki tysięcy podróżnych między naszymi dwoma krajami".

DB i SNCB/NMBS przedłużają udaną współpracę przy ICE Bruksela na kolejne pięć lat. SNCB jest odpowiedzialna za obsługę ICE Bruksela na belgijskim odcinku trasy i oferuje również opcje dalszych podróży w swoim kraju. Jest również partnerem w zakresie sprzedaży biletów i obsługi klienta.

Od 2024 roku między Niemcami a Belgią będzie kursował ICE 3neo. Nowy ICE ma 439 miejsc i oferuje jeszcze więcej przestrzeni i komfortu dla pasażerów; to m.in. okna przepuszczające częstotliwość dla stabilnego odbioru telefonów komórkowych, osiem stojaków na rowery w każdym pociągu, przeprojektowane półki na bagaż, oświetlenie z kolorami zmieniającymi się w zależności od pory dnia, uchwyty na tablety na siedzeniach i gniazdka elektryczne we wszystkich siedzeniach, także w 2. klasie. Dodatkowe drzwi przyspieszają wsiadanie i wysiadanie na stacjach. Nowa winda ułatwia wsiadanie osobom na wózkach inwalidzkich.

DB oferuje obecnie łącznie siedem bezpośrednich połączeń dziennie w każdym kierunku między Frankfurtem nad Menem a Brukselą. Czas podróży jest bezkonkurencyjny i wynosi około trzech godzin. Dodatkowo w niedzielne wieczory kursuje para pociągów, która łączy Brukselę i Kolonię nawet po godzinie 20.

 

ICE z Frakfurtu do Brukseli. Fot. Deutsche Bahn

 

Spokojnie, szybko, bezpiecznie i klimatycznie: podróż pociągiem, zwłaszcza na długich dystansach, nie może być łatwiejsza. Bez korków, stresu, drogich postojów na paliwo - i bez winiety. Międzynarodowe dalekobieżne przewozy pasażerskie oferowane przez Deutsche Bahn (DB) są imponujące: Międzynarodowymi pociągami dalekobieżnymi można codziennie, bezpośrednio i komfortowo dotrzeć z Niemiec do około 200 europejskich miejsc. I to w dzień i w nocy - z ICE, Intercity/Eurocity, TGV, ECE, Railjet czy Nightjet. Do tego dochodzą liczne połączenia z bezstresowymi przesiadkami, zwłaszcza przez węzły komunikacyjne we Frankfurcie nad Menem, Kolonii, Monachium, Berlinie, Stuttgarcie i Hamburgu, do których można szybko dojechać ICE i które prowadzą bezpośrednio do najpiękniejszych europejskich miast i regionów wypoczynkowych.

 

Sieć międzynarodowych, dalekobieżnych połączeń kolejowych na rok 2023. Źródło: Deutsche Bahn

 

Ofertę tę uzupełniają kolejne bezpośrednie połączenia w weekendy oraz sezonowe pociągi wakacyjne.

Każdego dnia ponad 50 000 pasażerów korzysta z ponad 250 przejazdów pociągiem na równoważnej liczbie 120 000 miejsc w międzynarodowych przewozach dalekobieżnych, z których 50 procent obsługiwanych jest przez ICE i inne szybkie pociągi.

DB oferuje obecnie połączenia ICE do pięciu krajów we współpracy z kolejami partnerskimi: Austria, Szwajcaria, Francja, Belgia i Holandia.