Stadler dostarczy DB Regio dziewięć pojazdów FLIRT do ruchu transgranicznego na trasie Berlin - Szczecin. Elektryczne zespoły trakcyjne będą wyposażone w rozwiązanie Stadler ETCS „GUARDIA” i są dopuszczone do ruchu transgranicznego w obu krajach, w Niemczech i Polsce. To trzecie zamówienie Stadlera na pociągi regionalne dla północno-wschodnich Niemiec w ciągu ostatnich kilku miesięcy.
Obsługa ruchu transgranicznego między Berlinem a polskim Bałtykiem będzie wzbogacona o nowoczesny Stadler-FLIRT. Stadler otrzymał kontrakt od DB Regio na dostawę dziewięciu czteroczęściowych FLIRT XL w wersji extra long, do eksploatacji na nowej, o ok. 20 minut przyspieszonej regionalnej linii ekspresowej RE9 między Portem Lotniczym Berlin T1+2, a Szczecinem oraz linią RB66 Angermünde - Szczecin. Ponadto czynione są starania o sezonowe przedłużenia niektórych kursów poza Szczecin do Międzyzdrojów i Świnoujścia. Zlecenie dla fimy Stadler było poprzedzone przyznaniem DB Regio przez Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg (VBB) - zarząd transportu publicznego w niemieckim regionie metropolitalnym obejmującym miasto Berlin i otaczający go kraj związkowy Brandenburgia, kontraktu na obsługę linii.
FLIRT z wyjątkowo długimi wagonami oferuje miejsca dla ok. 380 pasażerów, w tym 255 na miejscach siedzących. Cztery przestronne wielofunkcyjne obszary w pojeździe umożliwiają transport do 21 rowerów, wózków dziecięcych lub wózków inwalidzkich. Pociągi posiadają pięcioro drzwi z każdej strony, co zapewnia szybką wymianę pasażerów. Wagon serwisowy z miejscami dla wózków inwalidzkich będzie miał zoptymalizowaną powierzchnię wsiadania do peronów o wysokości 550 mm lub 760 mm, dzięki czemu zapewnione będzie wsiadanie i wysiadanie bez barier, niezależnie od wysokości peronu.
Aby móc przekraczać granice, pojazdy zostaną wyposażone w system automatycznego sterowania pociągiem „Guardia” firmy Stadler. „Guardia” była dotychczas używana w pociągach w różnych krajach europejskich, w tym w Szwajcarii, Polsce, na Węgrzech i w Słowenii. W Niemczech pierwsze pociągi regionalne z rozwiązaniem Stadler ETCS będą kursować od 2026 r. w ruchu transgranicznym do Holandii Maas - Wupper-Express (regionalna usługa ekspresowa w niemieckim kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia (NRW), utrzymująca połączenie z holenderskiego miasta granicznego Venlo do Hamm w Westfalii) i w relacji Berlin - Szczecin do Polski.