Renfe uruchomiła dōcō, zintegrowaną platformę mobilności umożliwiającą podróżowanie po Hiszpanii

Renfe uruchomiła dōcō, zintegrowaną platformę mobilności umożliwiającą podróżowanie po Hiszpanii

18 listopada 2022 | Źródło: RENFE / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Renfe wprowadziła na rynek minimalny realny produkt dōcō, aplikację do przemieszczania się gdziekolwiek i jakkolwiek chcesz, która będzie dostępna zarówno w Google App Store, jak i Apple Store. dōcō, aplikacja usługowa MaaS (Mobility as a Service), to "skrojony na miarę" projekt integrujący usługi mobilności miejskiej i międzymiastowej w ramach różnych publicznych i prywatnych środków transportu dostępnych w całej Hiszpanii.

 

Fot. RENFE

 

Ta pierwsza wersja dōcō umożliwi podróżowanie pociągiem, taksówką i skuterem, oferując możliwość planowania, rezerwacji, płacenia i monitorowania podróży z tej samej aplikacji na całym terytorium Hiszpanii.

Jako pierwsi z aplikacji będą korzystać wszyscy zarejestrowani na stronie docomobility.com, którzy stopniowo będą dołączać do kompleksowej platformy mobilności.

W najbliższych tygodniach dōcō wdroży nowe usługi mobilności: VTC (pojazd z kierowcą) oraz motocykl elektryczny. Wszystko to dzięki współpracy z dostawcami usług mobilnych, takich jak Renfe Viajeros, Cooltra, Karhoo, Movitaxi, Reby i Bolt.

Ponieważ jest to projekt o pięcioletniej perspektywie dopasowania do potrzeb rynku, planowany jest rozwój nowych funkcjonalności i włączenie nowych partnerów w celu w celu dywersyfikacji usługi i poprawy oferowanych wrażeń z podróży. Wszystko to zapewni krajowemu systemowi mobilności dostępną, integracyjną i bezpieczną usługę.

Aby skorzystać z dōcō, wystarczy się zarejestrować i podać szereg danych osobowych, a także swoje preferencje, jeśli chodzi o poruszanie się. W ten sposób dōcō zaoferuje w spersonalizowany sposób najlepsze trasy i kombinacje środków transportu, umożliwiających dotarcie do celu podróży, będąc w stanie wybrać pomiędzy najszybszym, najbardziej ekonomicznym lub najbardziej zrównoważonym.

Renfe przewodzi projektowi dōcō, stając się pierwszą spółką publiczną zarządzającą usługami mobilności "od drzwi do drzwi", dōcō obejmuje pociągi Renfe Viajeros, zarówno usługi Cercanías, jak i Media Distancia, a także pociągi Larga Distancia i Alta Velocidad. Ponad 2 000 pociągów dostępnych każdego dnia, łączących się z około 200 miejscami docelowymi.

 

Fot. RENFE

 

Aplikacja dōcō integruje również pełen zakres usług oferowanych przez Karhoo, firmę Mobilize, wiodącą platformę oferującą usługi wynajmu taksówek i samochodów z kierowcą. Platforma Karhoo posiada ponad 22 000 pojazdów w około 100 flotach i zapewnia zasięg w ponad 50 miastach w Hiszpanii.

Movitaxi dołącza do dōcō, oferując swoją flotę ponad 8 700 stowarzyszonych pojazdów taksówkowych w całej Hiszpanii. Firma ułatwi łączenie podróży pociągiem i taksówką, zamawiając swoje usługi dla miejsc docelowych wokół dowolnej stacji Renfe.

W ten sam sposób Reby zostanie włączone do swoich ponad 2500 elektrycznych skuterów dostępnych w 5 miastach, włączając w ten sposób aktywną, bezpieczną i zrównoważoną opcję transportową do poruszania się po obszarach miejskich.

Integracja Bolt pozwoli użytkownikom dōcō na zamówienie usług VTC (wynajem auta z kierowcą) w Barcelonie, Costa del Sol, Madrycie i Sewilli, gdzie mają już łącznie ponad 10 000 kierowców.

Kolejnym z dostawców, który będzie dostępny na dōcō jest Cooltra, wiodąca firma w zakresie zrównoważonej mobilności na dwóch kółkach dla osób prywatnych, firm i administracji publicznej. Umożliwiając rezerwację, opłacenie i wypożyczenie swoich elektrycznych skuterów na minuty z poziomu aplikacji, firma udostępni osobom korzystającym z dōcō swoją flotę około 3500 pojazdów w Barcelonie, Walencji i Madrycie.

 

Fot. RENFE

 

Podróżuj gdzie i jak chcesz

Wszystkie te firmy będą mogły zaoferować usługę planowania, rezerwacji, zakupu, śledzenia podróży i płatności bezpośrednio z aplikacji dōcō, aby zaoferować najlepsze możliwe rozwiązanie, dostosowując się do potrzeb wszystkich ludzi, aby mogli podróżować tam, gdzie i jak chcą.

Integracyjny i dopasowalny charakter nowej platformy dōcō pomoże zapewnić całemu terytorium Hiszpanii wydajny, integracyjny i zrównoważony system mobilności.

Centrum obsługi klienta

dōcō posiada centrum obsługi klienta, zlokalizowane w nowym cyfrowym centrum kompetencji Renfe w Méridzie. Wdrożenie tego centrum jest częścią strategii digitalizacji Renfe i wpisuje się w plan relokacji zasobów promowany przez Ministerstwo Transportu, Mobilności i Agendy Miejskiej w celu poprawy konkurencyjności, rozwoju nowych działań gospodarczych, wykorzystania lokalnych zasobów i talentów związanych ze środowiskiem. Kadra tego ośrodka to głównie młodzi ludzie mieszkający w Estremadurze, głównie w Méridzie i jej okolicy licząca łącznie 21 osób.