Stadler dostarczy 10 tramwajów TRAMLINK do Lozanny

Stadler dostarczy 10 tramwajów TRAMLINK do Lozanny

22 listopada 2022 | Źródło: Stadler Polska
PODZIEL SIĘ

Transports publics de la région lausannoise i Stadler podpisały umowę na dostawę 10 tramwajów typu TRAMLINK oraz związanych z nimi części zamiennych i narzędzi specjalnych. Pojazdy te będą eksploatowane na nowej linii tramwajowej w Lozannie.

Fot. Stadler Rail

 

Stadler i szwajcarski operator Transports publics de la région lausannoise (tl) podpisali umowę na dostawę 10 nowych tramwajów typu TRAMLINK, które będą eksploatowane na nowej linii tramwajowej pomiędzy Lozanną a Renens. Kontrakt obejmuje również dostawę części zamiennych i specjalistycznego oprzyrządowania. 

Już sześciu przewoźników tramwajowych w Szwajcarii wybrało TRAMLINK firmy Stadler. Od ubiegłego roku działają one w Lugano, a wkrótce rozpoczną kursowanie w kantonie Aargau, Bazylei i Bernie. Innowacyjne, niskopodłogowe tramwaje wieloprzegubowe o dużej pojemności charakteryzują się innowacyjnym wózkiem z osią rzeczywistą, który gwarantuje cichą i komfortową jazdę oraz maksymalną ilość miejsc siedzących nad wózkami. Będzie to pierwszy TRAMLINK o standardowej szerokości toru w Szwajcarii.

Nowe lozańskie TRAMLINKI są w pełni dostępne. Oferują jasne, przestronne, wolne od barier przedziały z szerokimi przejściami. Posiadają trzy wielofunkcyjne obszary obok drzwi z miejscem zarezerwowanym dla wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych i rowerów.  Osiem dwuskrzydłowych drzwi z każdej strony, z przesuwnym stopniem, aby uniknąć przerw między peronem a tramwajem, zapewnia szybki i bezpieczny przepływ pasażerów. Ekskluzywny projekt wnętrza, jak również pełna izolacja akustyczna i termiczna nowych tramwajów oraz wydajny system klimatyzacji, gwarantują komfort i bezpieczeństwo pasażerów. Przy długości prawie 45 m i szerokości 2,65 m oferują dużą pojemność pasażerską, wynoszącą do 316 osób.

 

TRAMLINK firmy Stadler dla Lozanny. Wizualizacja Stadler Rail

 

Zoptymalizowana, niezwykle lekka, wysokowytrzymała konstrukcja ze stali nierdzewnej spełnia wysokie wymagania konstrukcyjne bez uszczerbku dla wagi i zapewnia najlepszą możliwą ochronę pasażerów i motorniczego. Optymalna widoczność we wszystkich kierunkach dla motorniczego zapewnia maksymalne bezpieczeństwo w nieprzewidywalnych warunkach miejskich. Konstrukcja przodu pojazdu poprawia ochronę pieszych.

Dr. Ansgar Brockmeyer, Executive Vice President Sales & Marketing i Deputy Group CEO w firmie Stadler, powiedział - "Jesteśmy bardzo dumni, że Lozanna, silnie zaangażowana w ekologiczną i zrównoważoną mobilność, wybrała nasz innowacyjny pojazd  TRAMLINK na swoją pierwszą linię tramwajową. Pasażerowie i motorniczowie będą mogli cieszyć się bezpieczną i komfortową jazdą a mieszkańcy docenią brak hałasu. TRAMLINK to w pełni dostępne pojazdy szczególnie atrakcyjne
dla ruchu miejskiego."