Frecciarossa 1000 odbyła dziewiczy rejs w Hiszpanii, a od 25 listopada zainauguruje komercyjne kursy

Frecciarossa 1000 odbyła dziewiczy rejs w Hiszpanii, a od 25 listopada zainauguruje komercyjne kursy

22 listopada 2022 | Źródło: FS Group / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Zaciekawione spojrzenia i wiele emocji przed wyjazdem. Na stacji Madrid Chamartin panuje atmosfera nowości - dziś rano (21.11.2022r.), punktualnie o godzinie 10.30, z peronu 17 odjechał jadący do Walencji Joaquín Sorolla Frecciarossa 1000. Podróż inauguracyjna, która wyprzedza o kilka dni połączenia komercyjne, które rozpoczną się w najbliższy piątek, oznaczając ceremonię przecięcia wstęgi dla iryo, pierwszego prywatnego hiszpańskiego operatora szybkich połączeń, w której uczestniczyły Trenitalia, Air Nostrum i Globalvia.

 

Fot. iryo

 

Szybki pociąg, doskonałość floty Trenitalia, odbył swój dziewiczy rejs na trasie Madryt-Valencja, aby uczcić uruchomienie Iryo, pierwszego prywatnego hiszpańskiego operatora szybkiej kolei, w którym uczestniczy Trenitalia, lider Hubu Pasażerskiego włoskiej Grupy FS. 

W rzeczywistości wszystko jest gotowe na debiut w Hiszpanii, od 25 listopada, czerwonego pociągu par excellence i symbolu dużej prędkości Trenitalii, lidera Hubu Pasażerskiego włoskiej Grupy FS. Pierwsze kursy iryo (6 par pociągów dziennie) połączą Madryt, Barcelonę i Saragossę, a kilka tygodni później, od 16 grudnia, 11 par pociągów dziennie połączy Madryt, Walencję i Cuenca. 31 marca 2023 roku, Frecciarossa pojawi się w kolejnych iberyjskich miastach: Sewilli, Maladze, Antequerze i Cordobie, by od 2 czerwca dotrzeć do Alicante i Albacete. Bilety są już w sprzedaży.

 

Oficjele przed wejściem na pokład Frecciarossy. Fot. FS News 

 

W inauguracyjnej podróży wzięły udział liczne instytucje oraz przedstawiciele hiszpańskiego i włoskiego świata biznesu, m.in. Raquel Sánchez, minister transportu, mobilności i agendy miejskiej hiszpańskiego rządu, María Luisa Domínguez, prezydent Adif, Ximo Puig, prezydent Generalitat of Valencia, Carlo Palasciano Villamagna, Chief International Officer i Chief Transformation Officer FS, Fabrizio Favara, Chief Strategy Officer FS, Luigi Corradi, CEO Trenitalia, Carlos Bertomeu i Simone Gorini, odpowiednio prezes i CEO iryo, a także przedstawiciele Ambasady Włoch i Włoskiej Izby Handlowej w Hiszpanii.

"Pojawienie się naszej Frecciarossy w Hiszpanii i rozpoczęcie działalności handlowej przez naszą spółkę zależną iryo jest najnowszym krokiem, w porządku chronologicznym, w strategii, która widzi Grupę FS coraz bardziej aktywną na zintegrowanym europejskim rynku kolejowym, który jest teraz otwarty na konkurencję. Jedną z misji Grupy jest przyczynienie się, we Włoszech i w Europie, do wzmocnienia roli pociągu jako ekologicznego środka transportu par excellence oraz, w tym przypadku dzięki współpracy z instytucjami hiszpańskimi, zaoferowanie konkretnego wkładu w budowę intermodalnego, cyfrowego i zrównoważonego modelu transportu. Zamierzamy udostępnić doświadczenie zdobyte na włoskim rynku kolei dużych prędkości do dyspozycji Europy i Hiszpanii, tak aby powielić pozytywne wyniki i modele, które okazały się skuteczne, również i przede wszystkim dla podróżnych i dla regionów - powiedział Luigi Ferraris, dyrektor generalny Grupy FS.

 

Fot. FS News 

 

OFERTA IRYO

Dzisiejszy jest jednym z 20 nowych pociągów Frecciarossa 1000, które będą obsługiwać do 70 połączeń dziennie (pierwszy etap usługi rozpocznie się od 9 pociągów). Zbudowane przez Hitachi z takimi samymi cechami jak te, które są w obiegu we Włoszech, składy pociągów nadają się w 95% do recyklingu i oszczędzają 80% dwutlenku węgla na pasażerokilometr, co potwierdza certyfikat wpływu na środowisko (Epd). Zrównoważony rozwój i zintegrowana mobilność są w centrum zainteresowania firmy iryo, która dąży do zawarcia ważnych umów z firmami z sektora turystycznego i transportowego, aby oferować bilety łączone i zintegrowane doświadczenia podróżnicze.

Oferta komercyjna iryo obejmuje cztery klasy komfortowe (z czego trzy skierowane są do osób podróżujących służbowo): Infinita, Singular Only You, Singular i Inicial. Wszystkie klasy wyposażone są w indywidualne podłokietniki z gniazdami USB i standardowymi gniazdkami elektrycznymi oraz bezpłatne Wi-Fi z łącznością 5G. Dzięki marce Haizea można również skorzystać z urozmaiconej oferty gastronomicznej.

Oprócz Hiszpanii, Grupa FS jest już obecna we Francji z Trenitalia France i połączeniami na trasie Paryż-Lyon-Mediolan, w Wielkiej Brytanii z Avanti West Coast i c2c, w Grecji z Hellenic Train poprzez połączenia średnio- i długodystansowe, w Niemczech z Netinerą, operatorem regionalnych przewozów pasażerskich i TX Logistik, operatorem logistycznym, oraz w Holandii z Qbuzz, operatorem transportu drogowego.