Railcare zmodernizuje lokomotywy Nordic Re-Finance

Railcare zmodernizuje lokomotywy Nordic Re-Finance

23 listopada 2022 | Źródło: Railcare / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Na zlecenie firmy wynajmującej lokomotywy Nordic Re-Finance, Railcare pracuje nad modernizacją i dostosowaniem łącznie 28 lokomotyw, które będą wynajmowane na rynku skandynawskim. Projekty zostaną podjęte w latach 2022-2024.

 

Fot. Railcare

 

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z zaufania, jakim nas obdarzono, oraz z bliskiej współpracy z Nordic Re-Finance. Daje nam to długoterminową perspektywę podczas rozwoju firmy - mówi Patrik Söderholm, dyrektor operacyjny w Railcare Lokverkstad.

Nordic Re-Finance jest głównym graczem na skandynawskim rynku wynajmu lokomotyw. Strategia firmy polega na rozwoju poprzez ciągłe odnawianie floty lokomotyw za pomocą używanych lokomotyw, które są następnie modernizowane i dostosowywane do kraju, w którym będą używane.

Najnowszą inwestycją Nordic Re-Finance jest sześć lokomotyw Traxx, które zostały zakupione w Szwajcarii i będą wykorzystywane w dużej mierze w ruchu towarowym. Railcare otrzymała zadanie dostosowania tych lokomotyw do jazdy w Szwecji i Norwegii, a także przeprowadzenia całego procesu homologacji za pośrednictwem unijnej agencji kolejowej ERA i jej bazy danych "one-stop-shop". Prace trwają, a dostawa ma nastąpić w I kwartale 2023 roku. Wartość zamówienia wynosi około 10 mln SEK.

- Railcare ma ogólny urok, który jest dość wyjątkowy. Ponieważ firma posiada wszystko, od własnego warsztatu po lokomotywy i maszynistów, doskonale rozumie pojawiające się potrzeby. Jest to widoczne częściowo dzięki wiedzy, jaką posiadają, a także czasowi reakcji na pojawiające się problemy - mówi Arvid Haag, kierownik ds. floty w Nordic Re-Finance.

 

Instalacje już się rozpoczęły. Fot. Railcare

 

Oprócz lokomotyw Traxx, Railcare zainstaluje również nowy system ochrony pociągów ETCS na 22 lokomotywach TMe, przeznaczonych do ruchu towarowego i prac kontraktowych, które znajdują się we flocie lokomotywowej Nordic Re-Finance. Wartość zamówienia w ramach tego projektu wynosi około 20 mln SEK.

- Instalacje już się rozpoczęły i wykonywane będą w kilku lokomotywach w kolejnych kwartałach do 2024 roku włącznie - mówi Patrik Söderholm.

ETCS (European Train Control System) to system pokładowy, który będzie wymagany we wszystkich lokomotywach, gdy szwedzki system ochrony pociągów zostanie zmodernizowany do wspólnego europejskiego standardu o nazwie ERTMS (European Rail Traffic Management System).

Patrik podsumowuje - "Szwedzką flotę lokomotyw czeka gruntowna restrukturyzacja. Zebraliśmy już wiele doświadczeń i cieszymy się, że możemy pomóc kolejnym klientom w modernizacji."

Railcare Group AB to specjalistyczna firma kolejowa oferująca produkty i usługi, które zwiększają niezawodność, punktualność i rentowność klientów, głównie w regionie skandynawskim i Wielkiej Brytanii.

Railcare ma wyjątkowe możliwości dostarczania skutecznych rozwiązań, które pomagają kolejom zwiększyć ich udział w całym rynku transportowym. Akcje Railcare Group AB (publ) są notowane na liście Small Cap giełdy Nasdaq Stockholm od kwietnia 2018 roku.

"Railcare ma ogólny urok, który jest dość wyjątkowy. Ponieważ firma posiada wszystko, od własnego warsztatu po lokomotywy i maszynistów, doskonale rozumie pojawiające się potrzeby. Jest to widoczne częściowo poprzez wiedzę, jaką posiadają, a także czas reakcji na pojawiające się problemy" - powiedział Arvid Haag, zarządca floty w Nordic Re-Finance.