Hitachi Rail z kolejnym dużym kontraktem na wdrożenie ERTMS na sieci kolejowej we Włoszech.

Hitachi Rail z kolejnym dużym kontraktem na wdrożenie ERTMS na sieci kolejowej we Włoszech.

26 listopada 2022
PODZIEL SIĘ

Hitachi Rail, jako lider konsorcjum firm, otrzymał umowę ramową o wartości 867 mln euro na zaprojektowanie i dostarczenie cyfrowej sygnalizacji European Rail Transport Management System (ERTMS) na 1 885 km włoskiej sieci kolejowej. Nowy kontrakt obejmuje centralne i północne Włochy - w tym linie Emilia Romagna, Toskania, Piemont, Lombardia, Liguria, Veneto i regiony Friuli-Venezia-Giulia.

 

Fot. Thales

 

Kontrakt, przyznany przez Ferroviaria Italiana (RFI), jest następstwem przyznania Hitachi Rail umowy ramowej o wartości 500 mln euro na zaprojektowanie i wdrożenie cyfrowej sygnalizacji ERTMS na 700 km linii kolejowych w całych Włoszech w listopadzie 2021 r.

ERTMS to najbardziej zaawansowany system cyfrowej kontroli kolei, pozwalający na korzystanie z linii przez większą liczbę pociągów, przy jednoczesnej poprawie prędkości i niezawodności. Technologia ta pozwoli pociągom z sąsiednich krajów europejskich kursować na włoskich liniach bez zakłóceń, co ma na celu stworzenie jednego, płynnego systemu kolejowego w całej Europie. ERTMS jest już wykorzystywany na włoskich liniach kolejowych dużych prędkości, a korzyści z niego płynące są obecnie rozszerzane na linie regionalne.

Technologia obejmuje system radiowy umożliwiający komunikację między pociągiem a torami, a także automatyczne uruchamianie hamulców bezpieczeństwa w przypadku zagrożenia lub przekroczenia przez pociąg dopuszczalnej prędkości na torach. Regulując prędkość, przyspieszenie i hamowanie, technologia ta umożliwia pociągom bardziej efektywne poruszanie się po sieci, a tym samym zmniejsza zużycie energii i ogranicza ślad węglowy kolei.

Hitachi Rail jest światowym liderem w branży sygnalizacji cyfrowej i jest pierwszym dostawcą, który wprowadził technologię ERTMS w Europie - w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii, Szwecji i Francji - oraz na wysoce konkurencyjnych rynkach Chin i Indii.

Michele Fracchiolla, Dyrektor Wykonawczy, Europa & Australia - LoB Rail Control Hitachi Rail powiedział - "Jesteśmy zachwyceni tym kontraktem, który pozwoli nam wdrożyć cyfrową technologię sygnalizacji na dodatkowych 1 885 km włoskiej sieci kolejowej. Technologia ERTMS przyniesie ogromne korzyści pasażerom, zwiększając niezawodność, punktualność i częstotliwość kursowania pociągów, co ma na celu stworzenie - zintegrowanej europejskiej sieci kolejowej."

 

O Hitachi Rail.

Hitachi Rail jest w pełni zintegrowanym, globalnym dostawcą rozwiązań kolejowych w zakresie taboru kolejowego, sygnalizacji, serwisu i utrzymania, technologii cyfrowej oraz rozwiązań pod klucz. Jest obecny w 38 krajach na sześciu kontynentach i zatrudnia ponad 12 000 pracowników. Misją firmy jest przyczynianie się do rozwoju społeczeństwa poprzez ciągłe opracowywanie najwyższej jakości rozwiązań dla transportu kolejowego. Hitachi Rail jest znane z globalnych osiągnięć, począwszy od  słynnych na całym świecie pociągów dużych prędkości, poprzez rozwiązania sygnalizacyjne i projekty pod klucz, aż po najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie zarządzania ruchem i rozwiązania cyfrowe. Korzystając z wiodącej na rynku technologii oraz możliwości badawczo-rozwojowych całej grupy, Hitachi dąży do tworzenia wiodących w branży innowacji i rozwiązań, które przyniosą korzyści klientom i zrównoważone systemy kolejowe, z których skorzysta całe społeczeństwo.