Nowy ICE dostarczony w rekordowym tempie i od razu rusza na trasę.

Nowy ICE dostarczony w rekordowym tempie i od razu rusza na trasę.

05 grudnia 2022 | Źródło: Deutsche Bahn / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Deutsche Bahn (DB) wprowadza najnowszą generację ICE do użytku około tydzień wcześniej niż pierwotnie planowano. Nowy ICE 3neo wyruszył w inauguracyjny rejs z pasażerami między Frankfurtem nad Menem, a Kolonią. Pomimo ograniczeń związanych z pandemią i przerwanych łańcuchów dostaw na całym świecie, produkcja pociągu przez Siemens Mobility odbyła się w rekordowo szybkim tempie - zaledwie dwa i pół roku po zamówieniu pociągu w lipcu 2020 r.

 

 

ICE 3neo. Fot. Deutsche Bahn AG / Volker Emersleben

 

Dzięki tej inwestycji DB odmładza i rozszerza swoją flotę dalekobieżną. Do 2029 r. DB zainwestuje 10 miliardów euro w nowe pociągi, w tym 73 ICE 3neo. Z maksymalną prędkością 300 km/h, ICE 3neo jest ważnym czynnikiem w planowanych przez DB ogólnokrajowych zsynchronizowanych rozkładzie jazdy. Zapewniając 32 000 dodatkowych miejsc pociągi pomogą zaspokoić potrzeby rosnące zapotrzebowanie na transport szynowy w Europie.

Dr Michael Peterson, członek zarządu DB ds. dalekobieżnego transportu pasażerskiego - "DB i Siemens wywiązały się z umowy na czas. Od udzielenia zamówienia do pierwszej usługi dla naszych pasażerów minęło zaledwie dwa i pół roku. Zazwyczaj procedury zamówień ICE trwają dwa razy dłużej. Dzięki większemu komfortowi i ulepszonej technologii, nowy ICE zachwyci naszych pasażerów."

 

ICE 3neo - wagon 2 klasy. Fot. Deutsche Bahn AG / Volker Emersleben

 

ICE 3neo. Fot. Deutsche Bahn AG / Volker Emersleben

 

Michael Peter, prezes Siemens Mobility - "Razem z Deutsche Bahn przyspieszamy rewolucję transportową w rekordowym czasie, nigdy wcześniej Siemens Mobility nie dostarczył tak szybko nowego ICE. Ten sukces jest możliwy przede wszystkim dzięki znakomitej współpracy z DB, ale także dlatego, że ICE 3neo bazuje na naszej sprawdzonej platformie Velaro. Dzięki temu, udało nam się w rekordowym czasie wdrożyć wiele innowacji we wnętrzu, z których skorzystają pasażerowie, zapewniając sobie większy komfort."

5 grudnia 2022 r. pociąg ICE 3neo zainaugurował obsługę pasażerów między Frankfurtem nad Menem a Kolonią. Wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy w grudniu pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych pojazdów w regularnych kursach między Dortmundem, Kolonią i Frankfurtem nad Menem, aż do Monachium w uwzględnieniem nowej szybkiej trasy między Wendlingen – Ulm. Od 2024 roku ICE 3neo będą działać także na trasach międzynarodowych do Belgii i Holandii.

 

ICE 3neo. Fot. Siemens Mobility

 

ICE 3neo. Fot. Siemens Mobility

 

Z miejscem na osiem rowerów w każdym pociągu, nowy ICE będzie pierwszym pociągiem dużych prędkości osiągający prędkość do 300 km/h przystosowanym do przewozu rowerów. Nowe LED-owe wyświetlacze rezerwacji pokażą wszystkie zarezerwowane i wolne miejsca.

W pociągach ICE3neo znajdą się także specjalne powłoki okienne, znane m.in. z pojazdów Desiro dla RRX, poprawiające jakość wykonywania połączeń telefonicznych i internetu. W pojazdach będzie także oświetlenie zmieniające się w zależności od pory dnia oraz gniazdka elektryczne i uchwyty na poduszki przy każdym siedzeniu. Całkowicie nowym rozwiązaniem jest solidna, łatwa w użyciu winda dla na wózkach, zainstalowana przy drzwiach zarezerwowanych wyłącznie dla pasażerów z niepełnosprawnością.

 

ICE 3neo. Fot. Siemens Mobility