Grupa ÖBB Rail Cargo z nową siedzibą w Chinach

Grupa ÖBB Rail Cargo z nową siedzibą w Chinach

05 grudnia 2022 | Źródło: Grupa ÖBB Rail Cargo / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Grupa ÖBB Rail Cargo (RCG) wzmocni swoją pozycję rynkową w Eurazji na początku 2023 r. poprzez założenie Rail Cargo International Freight Forwarding (Rail Cargo Spedycja Międzynarodowa) w Szanghaju. Bezpośredni marketing wewnętrznych usług logistycznych w Chinach jest teraz dla RCG po raz pierwszy możliwy dzięki pełnej obecności na miejscu.

 

 

Fot. ÖBB / Michael Fritscher

 

Rzecznik Zarządu RCG, Clemens Först podkreśla: "Nowa spółka RCG w Szanghaju wzmacnia naszą działalność dystrybucyjną, jednocześnie zmniejszając zależność od zewnętrznych partnerów w Chinach. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ interesy w Chinach zawierane są prawie wyłącznie na miejscu" i dodaje: "Ponadto chcemy również wykorzystać nasz udany rozwój wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku, forsując trasy przez Środkowy Korytarz".

Korzyści z lokalnej obecności RCG w Szanghaju. 

Dzięki nowej spółce-córce w Chinach ÖBB Rail Cargo Group może teraz świadczyć wszystkie usługi w ramach logistycznego łańcucha wartości wraz z dodatkowymi usługami spedycyjnymi w Azji - od transportu ciężarowego po odprawy celne, przeładunki itp. - z jednego, własnego źródła. Upraszcza to między innymi dostęp do klientów, lokalnych partnerów i transakcji płatniczych.

Utworzenie Korytarza Środkowego jako alternatywy dla Korytarza Północnego. 

Sieć RCG (TransNET) rozciąga się obecnie na całym kontynencie euroazjatyckim aż do Chin. Korytarz Północny (z Chin przez Rosję do Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej) do czasu wybuchu wojny na Ukrainie służył do transportu po Nowym Jedwabnym Szlaku. Od marca 2022 roku ÖBB Rail Cargo Group wykorzystuje jako alternatywę Korytarz Środkowy (biegnący przez Kazachstan, Azerbejdżan/Gruzję i przez Morze Czarne do Rumunii, a następnie dalej do Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej). RCG może zaoferować niezawodną alternatywę dla frachtu morskiego i lotniczego z atrakcyjnym czasem tranzytu. Umożliwia również klientom ominięcie portów załadunku i rozładunku, które nadal są mocno zatłoczone.

RCG działa na trasach do i z Azji od 2008 r.  

Kolejowe przewozy towarowe stale rosną od czasu, gdy działalność RCG rozpoczęła się wraz z pierwszym pociągiem testowym w 2008 roku. Do końca 2016 roku stopniowo zwiększano liczbę wyjazdów wzdłuż Jedwabnego Szlaku, a w 2017 roku RCG oficjalnie weszło na rynek chiński. RCG prowadzi rocznie około 600 lokomotyw wzdłuż tras Nowego Jedwabnego Szlaku.