Nową generację nocnych pociągów NightJet można po raz pierwszy zobaczyć w Czechach. Wjechał on dziś na tor testowy Instytutu Badań Kolejowych (VUZ). Pasażerowie powinni jeździć nowymi pociągami latem przyszłego roku.
Na torze pojazd przejdzie testy niezbędne do dopuszczenia do eksploatacji, związane głównie z układem hamowania i podwoziem. Nie wiadomo jeszcze, jak długo nowy pociąg pozostanie w Czechach. Dla przyszłych pasażerów interesujący jest także design pociągów, zwłaszcza w wyglądzie zewnętrznym, wagon sterowniczy jest taki sam jak w przypadku zestawów wagonów pasażerskich 230 km/h dla ČD od konsorcjum Siemens-Škoda.

Nowe pociągi NighJet będą obsługiwane przez austriackie koleje federalne ÖBB.Pociągi o prędkości 230 km/h mają po raz pierwszy przewieźć pasażerów pod koniec lata przyszłego roku, a do końca 2025 roku na torach pojawią się wszystkie 33 składy. Według prezesa ÖBB Andreasa Matthä, nowe pociągi wprowadzają również "nową erę nocnych podróży".

Jedną z najważniejszych innowacji są minikabiny ÖBB ze swoistym modułem dla jednego pasażera, poprawiającym prywatność w podróży. Zestawy są siedmiowagonowe, z czego dwa to wagony osobowe (wagon do jazdy i wagon wielofunkcyjny). Trzy wagony to wagony sypialne (czteromiejscowe coupe + mini kabiny), a dwa to wagony sypialne (dwumiejscowe coupe). Wszystkie coupe w wagonie sypialnym mają własną toaletę i prysznic. Pierwsze pociągi zostaną uruchomione za rok na trasach z Wiednia i Monachium do Rzymu, Wenecji i Mediolanu.