Renfe podpisuje umowę na zakup 97 nowych pociągów dla usług "Cercanías" i "Media Distancia".

Renfe podpisuje umowę na zakup 97 nowych pociągów dla usług "Cercanías" i "Media Distancia".

15 grudnia 2022 | Źródło: RENFE / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Podczas ceremonii, której przewodniczyła minister transportu, mobilności i agendy miejskiej, Raquel Sánchez, prezes Renfe, Isaías Táboas, podpisał wraz z prezesami Alstomu, Leopoldo Maestu, Stadlera, Íñigo Parra, oraz dyrektorem generalnym CAF, Javierem Martínezem, kontrakty na zakup 97 pociągów dla usług publicznych Cercanías i Media Distancia (przewozy podmiejskie i regionalne). Operacja ta jest częścią planu odnowy floty Renfe, który przewiduje globalną inwestycję w wysokości 5,4 mld euro na zakup 519 nowych pociągów.

 

 

Wizualizacja Stadler Rail

 

Zamówienie to stanowi inwestycję o wartości 858,4 mln euro. Alstom zbuduje 49. 100-metrowych pociągów za 367,6 mln euro. Stadler dostarczy 20. 200-metrowych pociągów przy inwestycji wynoszącej 307,7 mln euro. Ze swojej strony CAF wyprodukuje 28 pociągów regionalnych, a inwestycja wyniesie 183 mln euro.

Nowe pociągi podmiejskie będą miały pojemność co najmniej 900 miejsc siedzących każdy (20% więcej niż obecne pociągi Civia). Ponadto zminimalizują one czas wsiadania i wysiadania pasażerów dzięki zaawansowanej konstrukcji z minimum 10 drzwiami i przestronnymi przedsionkami.

Jeśli chodzi o 28 pociągów, które CAF zbuduje dla przewozów regionalnych, to będą one miały wszystkie elementy komfortu, aby pokonywać podróże trwające ponad 60 minut.

Wszystkie będą również w pełni dostępne, aby ułatwić podróż osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, a także będą posiadały łączność wifi oraz miejsca na rowery i wózki dziecięce.

 

Pociąg regionalny produkcji CAF. Wizualizacja CAF

 

Tworzenie miejsc pracy

Podpisując te umowy, Renfe przyczynia się do wygenerowania i utrzymania 10 000 miejsc pracy podczas procesu budowy nowych pociągów.

Oprócz bezpośredniego zatrudnienia, promowane jest zatrudnienie w przedsiębiorstwach zaopatrujących Alstom, Stadler i CAF oraz generowane są synergie wiedzy z ośrodkami badawczymi w celu konsolidacji i promocji sektora kolejowego w budownictwie związanym z nowymi technologiami zarówno do zastosowania w samym pojeździe, jak i dla użytkowników.

 

Pociąg podmieski produkcji Alstom. Wizualizacja Alstom

 

Plan odnowy floty pociągów

Renfe przeprowadza gruntowną renowację swojej floty, pociągów zarówno podmiejskich, jak i regionalnych i dużych prędkości, aby dysponować bardziej nowoczesną, wydajną i zrównoważoną flotą pojazdów, która dostosowuje się do potrzeb klientów.

Wraz z nadchodzącym zakupem dodatkowych pociągów podmiejskich i regionalnych, plan odnowy floty Renfe przekracza obecnie 5,4 mld euro. Ten wysiłek inwestycyjny, w którym uczestniczy czterech producentów, dostarczy 519 nowych pociągów dużych prędkości, podmiejskich, regionalnych i o metrycznym rozstawie kół, a także lokomotyw dużych prędkości i towarowych.

Oprócz niezawodności, nowe pociągi będą znacznie bardziej wydajne, co jest szczególnie ważne w obecnym kontekście rosnących cen energii elektrycznej. Renfe jest firmą zaangażowaną w zrównoważony rozwój, ponieważ 80% energii w jej pociągach to energia elektryczna, a ta pochodzi w 100% ze źródeł odnawialnych.

 

Pociąg podmiejski produkcji Stadlera. Wizualizacja Stadler Rail