Pociąg RegioJet z ukraińskiej granicy przyjechał do Pragi z rekordowym opóźnieniem 804 min.

Pociąg RegioJet z ukraińskiej granicy przyjechał do Pragi z rekordowym opóźnieniem 804 min.

19 grudnia 2022 | Źródło: RegioJet / zdopravy.cz / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

RegioJet pobił dziś swój własny rekord najdłuższego opóźnienia. Pociąg RJ 1022 z Przemyśla w Polsce przyjechał dziś na stację Praga Główna o 19:53 z opóźnieniem 804 minut, czyli 13 godzin i 24 minuty później niż przewiduje rozkład jazdy. Rozkład jazdy zakłada czas podróży 9 godzin i 13 minut oraz przyjazd do Pragi o 6:29.

 

Fot. RegioJet

 

To nie jedyny przypadek kilkugodzinnego opóźnienia na tym połączeniu. Wczoraj pociąg przyjechał z ponad ośmiogodzinnym opóźnieniem. "Pociąg czeka w Przemyślu na przyjazd opóźnionego, gwarantowanego połączenia z Kijowa. Niestety, w ostatnich dniach klęska śnieżna i mróz dotknęły także podróży pociągami (nie tylko w Polsce) - powiedziała rzeczniczka RegioJet Aleksandra Janoušek Kostřicová.

Dzisiejsza podróż była opóźniona nie tylko przez oczekiwanie na pociąg z Kijowa. W pociągu była usterka techniczna, więc pociąg stał w Krakowie ponad trzy godziny. W Czechach pociąg miał tylko około 15 minut opóźnienia.

RegioJet nie sprzedaje biletów na pociąg, który kursuje na trasie oryginalnej usługi humanitarnej, a jedynie na połączenia międzynarodowe. Pociągi na trasie Praga - Przemyśl kursują codziennie w nocy. W Przemyślu organizowana jest przesiadka na połączenie Kolei Ukraińskich, co jest konieczne ze względu na różny rozstaw torów. Pasażerowie jadą stamtąd dalej do Lwowa, a następnie do Tarnopola, Chmielnickiego, Winnicy, a także do Kijowa, gdzie pociąg dociera około godziny 20.

W przeciwnym kierunku pociąg wyjeżdża z Kijowa codziennie około godziny 11:00, a nocna linia RegioJet z polskiej granicy do Pragi odjeżdża o 21:25. Pasażerowie docierają do Pragi około 7:30. RegioJet kieruje swoją ofertę głównie do osób, które na tej trasie korzystały z autobusów.

W listopadzie RegioJet podał, że w pierwszych ośmiu miesiącach działalności między Pragą a polskim Przemyślem przewiózł ponad 60 tys. pasażerów.