RAFAMET S.A. dostarczy maszyny odbiorcom z Europy i Azji.

RAFAMET S.A. dostarczy maszyny odbiorcom z Europy i Azji.

23 grudnia 2022 | Źródło: RAFAMET S.A.
PODZIEL SIĘ

Rośnie portfel zamówień firmy RAFAMET S.A. W ostatnim czasie spółka z siedzibą w Kuźni Raciborskiej podpisała umowy na dostawy maszyn dla klientów z Francji, Chin oraz Bułgarii.

Fot.

 

Już niebawem europejskie i azjatyckie podmioty sektora kolejowego wzbogacone zostaną o nowe maszyny wyprodukowane w Kuźni Raciborskiej. Tokarki RAFAMET S.A. zasilą zakłady i warsztaty naprawcze we Francji, Chinach i Bułgarii.

Od ponad 50 lat na rynku francuskim

RAFAMET jest obecny na francuskim rynku już od lat 70-tych ubiegłego wieku. Obecnie pracuje tam ponad 50 obrabiarek wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej. W ciągu kilkunastu ostatnich lat RAFAMET dostarczył różne modele swoich maszyn do wielu publicznych i niemal wszystkich zakładów całego prywatnego sektora kolejowego we Francji.

W listopadzie 2022 roku RAFAMET S.A. otrzymała zamówienie z francuskiej firmy SOGEEFER na dostawę obrabiarki UFB 125 N. To już druga tokarka RAFAMETU zamówiona przez firmę SOGEEFER. Pierwsza została dostarczona w 2005 roku i nadal jest eksploatowana. Wysyłka najnowszej maszyny planowana jest na styczeń 2024 roku

- Tokarka zostanie zainstalowana w zakładzie firmy, usytuowanym we wschodniej części Francji. Przedsiębiorstwo SOGEEFER zajmuje się budową, modernizacją oraz naprawą wagonów towarowych i należy do francuskiego kolejowego sektora prywatnego. Obrabiarka będzie dostarczona w ramach rozbudowy zakładu - wyjaśnia Iwona Janecka, Kierownik Sprzedaży w RAFAMET S.A.

Zamówiona obrabiarka z napędem ciernym przeznaczona jest do wydajnej i precyzyjnej regeneracji kół oraz tarcz hamulcowych zestawów kołowych, wymontowanych z pojazdów szynowych. Jak dodaje Kierownik Projektu w RAFAMET S.A. nad tym projektem spółka z Kuźni Raciborskiej pracowała już od kilku miesięcy - Na wybór oferty RAFAMETU wpłynęła jakość proponowanych rozwiązań technicznych oraz zadowolenie nabywcy z użytkowanej od 17 lat, pierwszej zakupionej przez niego obrabiarki RAFAMETU - informuje Iwona Janecka.

Chiny. Jeden z największych odbiorców maszyn RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. pierwszy raz zaznaczył swoją obecność na rynku chińskim przed 1989 rokiem. Kolejno, po zmianach ustrojowych na świecie, a także dzięki rozwojowi przedsiębiorstwa spółka wkroczyła ponownie do Chin w 2008 roku. Od tamtej pory RAFAMET dostarczył i zainstalował tam maszyny, które pracują m.in. w metrze w Pekinie, Nankinie, Ningbo, Kantonie, Shaoxing, Hong Kongu oraz w firmach kolejowych w Czengdu, Qingdao, Czangczun i kilku innych lokalizacjach.

Niedawno firma zawarła umowę na dostawę kolejnej maszyny, która będzie pracować w Chinach. Odbiorcą jest chińska firma KNT Technology  - Zamówiona przez naszego agenta handlowego maszyna  jest już kolejną, którą dostarczymy temu podmiotowi. Dostarczona tokarka będzie tym razem obrabiać zestawy pojazdów w warsztacie linii 8 metra w mieście Xi'an - wyjaśnia Krzysztof  Pestkowski, Kierownik Sprzedaży w RAFAMET S.A. - Pozyskanie tego kontraktu nie należało do najłatwiejszych. Chiński sektor kolejowy jest niezwykle nowoczesny i szybko rozwijający się, a co za tym idzie, jest również bardzo wymagający. Jednak dzięki naszym kompetencjom, technologiom oraz znajomości rynku chińskiego otrzymaliśmy to zamówienie. Już niebawem kolejne dwie maszyny wyprodukowane w Kuźni Raciborskiej w 2022 roku będą przekazane do eksploatacji chińskim nabywcom - dodaje Kierownik Sprzedaży w RAFAMET S.A.

 

Wstępny odbiór tokarki podtorowej dla kontrahenta z Bułgarii. Fot. RAFAMET S.A.

 

Tokarka podtorowa RAFAMET S.A. będzie pracować na Bałkanach

Po kilkuletniej przerwie RAFAMET S.A. wraca na Bałkany. Tokarka podtorowa z Kuźni Raciborskiej będzie pracować w prywatnym zakładzie remontu taboru szynowego w Bułgarii. W odróżnieniu od wcześniej omawianych zamówień, zlecenie z Bułgarii dotyczy nowego gracza w branży.

- Cieszymy się z powrotu na bułgarski rynek po kilku latach pewnego zastoju. Tym bardziej, że teraz klientem jest firma prywatna, która dopiero rozpoczyna działalność w sektorze kolejowym. - mówi Paweł Michalewski, Dyrektor Handlowy RAFAMET S.A. Przedmiotem dostawy będzie podtorowa tokarka kołowa do regeneracji profilu jezdnego kół, głównie lokomotyw a nabywcą jest firma LVZ z Ruse. - Zdobycie zaufania nowego klienta jest niezwykle cenne a bardzo pomocne było wsparcie, które otrzymaliśmy ze strony placówki Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Sofii, a szczególnie p. Krzysztofa Przyłuckiego, Kierownika Zagranicznego Biura Handlowego - przyznaje Paweł Michalewski.

- Zagraniczne Biura Handlowe PAIH obserwują zmiany zachodzące na rynkach światowych, zwłaszcza pod kątem ewentualnych bilateralnych inwestycji. Ponadto organizujemy spotkania oraz misje handlowe dla polskich firm z potencjalnymi partnerami. Stwarzamy okazje biznesowe, dostarczamy informacje na temat prowadzonych i planowanych projektów oraz wskazujemy, z jakich narzędzi wspierających rozwój biznesu w regionie mogą skorzystać polscy inwestorzy. Odpowiadamy na ich potrzeby, co potwierdza udzielone wsparcie RAFAMET S.A. - mówi Krzysztof Przyłucki, kierownik biura handlowego PAIH w Sofii.