Talgo rozpoczyna eksploatację swoich pociągów Intercity w Egipcie

Talgo rozpoczyna eksploatację swoich pociągów Intercity w Egipcie

29 grudnia 2022 | Źródło: Talgo / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Egipskie państwowe przedsiębiorstwo kolejowe ENR rozpoczęło w tym tygodniu komercyjną eksploatację pociągów Intercity zbudowanych przez hiszpańskie Talgo. Pierwsze usługi łączą stolicę Egiptu, Kair, z miastem Aleksandria. Ten kamień milowy potwierdza zadowalający postęp projektu dostawy sześciu jednostek i ich utrzymania przez osiem lat, za ok. 160 mln euro, który obejmował również budowę nowych obiektów Talgo w Egipcie.

 

Fot. TALGO

 

Pociągi Talgo, należące do platformy Intercity, z którą firma otrzymała ostatnio kontrakty w krajach takich jak Niemcy i Dania, są bardzo istotną częścią procesu modernizacji systemu kolejowego podjętego przez rząd Egiptu w ramach szerszej i bardziej ambitnej agendy mającej na celu dekarbonizację kluczowych sektorów gospodarki.

Dzięki lekkości ekskluzywnej technologii taboru i aluminiowej konstrukcji Talgo, pociągi Intercity dostarczone do Egiptu do obsługi połączeń dziennych zwiększają pojemność i jakość usług oraz zmniejszają zużycie energii na jednego pasażera, maksymalizując w ten sposób wydajność i minimalizując wpływ na środowisko.

Najnowocześniejsze pociągi

Kontrakt obejmował dostawę sześciu jednostek pociągowych o maksymalnej prędkości handlowej 160 km/h i 490 miejscach siedzących. Każda jednostka składa się z lokomotywy i piętnastu wagonów holowanych, z których pięć jest przeznaczonych dla klasy pierwszej, osiem dla klasy drugiej, jeden mieszany z kafeterią i miejscami dla osób o ograniczonej mobilności oraz wagon techniczny.

Wyprodukowane w fabryce Talgo w Alava (Hiszpania) i zaprojektowane w oparciu o doświadczenia Talgo z linii Mekka-Medina (Arabia Saudyjska), te pociągi Intercity posiadają redundantne systemy klimatyzacji o dużej mocy i zostały certyfikowane do pracy w temperaturach do 50ºC. Posiadają również pokładową platformę WIFI w całym pociągu oraz systemy informacyjno-rozrywkowe w wagonach pierwszej klasy.

Drugi kontrakt: usługi nocne

W sierpniu 2022 roku Talgo otrzymało drugi kontrakt na produkcję kolejnych siedmiu pociągów pasażerskich, w tym przypadku do obsługi połączeń nocnych, za przybliżoną kwotę 280 mln euro.
Ten projekt nowych pociągów nocnych będzie obejmował budowę nowych jednostek w zakładach w Alavie i Madrycie, w Hiszpanii, a także ich utrzymanie w zakładach, które Talgo posiada już w Egipcie, przez okres 15 lat. Zgodnie z ustalonym harmonogramem, nowe pociągi zaczną być dostarczane od 2024 roku.

 

Talgo S.A. jest wiodącą firmą w zakresie projektowania, produkcji i konserwacji szybkich lekkich pociągów z produkcją w ośmiu krajach: Hiszpania, Niemcy, Dania, Kazachstan, Uzbekistan, Egipt, Arabia Saudyjska i Stany Zjednoczone. Spółka jest rozpoznawana na całym świecie dzięki swoim innowacyjnym możliwościom, unikalnej i wyróżniającej się technologii oraz niezawodności. Talgo jest producentem wybranym przez niemieckiego operatora Deutsche Bahn i duńskiego operatora DSB do dekarbonizacji swojej sieci za pomocą pociągów dalekobieżnych Talgo 230. Talgo jest również dostawcą pociągów dla projektu dużych prędkości dla linii "Haramain" między Mekką a Medyną w Arabii Saudyjskiej.