Trzy nowe pociągi sieciowe wzmacniają flotę EUROPTEN.

Trzy nowe pociągi sieciowe wzmacniają flotę EUROPTEN.

24 stycznia 2023 | Źródło: Plasser & Theurer
PODZIEL SIĘ

Firma Plasser & Theurer przekazała firmie EUROPTEN nowe wagony motorowe (MTW) 100. 216. Dzięki nowoczesnym maszynom firma zaspokaja rosnące potrzeby związane z budową nowych linii kolejowych, elektryfikacją i konserwacją. Są one przeznaczone przede wszystkim do operacji w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Fot. Plasser & Theurer

 

Wraz z nabyciem dwóch nowych wagonów motorowych MTW 100. 216 wyprodukowanych przez spółkę Plasser & Theurer firma European Trans Energy GmbH (EUROPTEN) kontynuuje rozbudowę własnej floty pojazdów o optymalny pojazd roboczy do bezpiecznej i wydajnej pracy na linii napowietrznej. Trzeci MTW o tej samej konstrukcji trafi do zamawiającego w kwietniu 2023 roku. Przekazując pojazdy Prezesowi Rady Nadzorczej EUROPTEN, dr Hannesowi Androschowi, Johannes Max-Theurer, dyrektor generalny producenta maszyn, podkreślił wieloletnie dobre relacje biznesowe z EUROPTEN i poprzednimi firmami.

Firma EUROPTEN zakupiła do tej pory łącznie 20 maszyn firmy Plasser & Theurer. Ponadto spółka od 2018 r. testowała hybrydowy wagon motorowy HTW 100 E³, m.in. podczas prac w tunelu Ceneri, i wydzierżawiła HTW na zasadach długoterminowych. Podczas pracy w tunelu napęd akumulatorowo-elektryczny jest dużym atutem dla zdrowia i bezpieczeństwa pracowników. 

Idealny do wszystkich prac przy linii napowietrznej

MTW 100.216 o długości prawie 19 metrów posiada pośrodku ramy w pełni hydrauliczny, trzyczęściowy podnośnik kolumnowy do wszystkich prac na linii napowietrznej. Dwie z platform można wysunąć w bok nawet o 4 metry każda. Dzięki temu prace montażowe są znacznie łatwiejsze i szybsze. W ten sposób na wysokości roboczej do ponad 8 metrów można uzyskać niezależnie od siebie trzy różne obszary chwytania. Po powierzchniach dachowych z automatycznie składanymi poręczami bezpieczeństwa można chodzić. Na jednym końcu wagonu znajduje się kolejowy żuraw załadowczy z zamontowanym koszem roboczym. Jest on specjalnie zaprojektowany do pracy przy systemach linii napowietrznych, ale może również służyć jako żuraw załadunkowy i pomoc przy montażu. Jego promień działania z koszem i hakiem sięga do 18 metrów nad i do około 14 metrów z boku toru. W trybie roboczym maszynę można przemieszczać zarówno z kosza roboczego, jak i z platformy roboczej.

Z warsztatem i strefą socjalną

W dużym pomieszczeniu za przednią kabiną maszynisty MTW znajduje się zintegrowana przestrzeń warsztatowa ze stołem roboczym oraz klimatyzowane pomieszczenia z aneksem kuchennym, stołem i ławkami dla maksymalnie ośmiu osób. Pozycjonery przewodu jezdnego i liny nośnej wspomagają montaż przewodów, pantograf służy do uziemienia, wieża orientacyjna do określania położenia przewodu jezdnego. MTW osiąga prędkość 100 km/h. Dwa z czterech zestawów kołowych są napędzane hydrostatycznie. Zasilanie zapewnia silnik wysokoprężny klasy emisji spalin UE V o mocy 440 kW.