Przez ponad 25 lat szybkie pociągi Thalys łączyły zachodnie Niemcy z Brukselą i Paryżem, ale teraz podróżni będą musieli przyzwyczaić się do nowej nazwy: Grupa Eurostar ogłosiła we wtorek w Brukseli, że od jesieni zniknie nazwa marki "Thalys". Pociągi od października będą kursować pod nazwą "Eurostar". Do końca roku we wszystkich szybkich pociągach kursujących między Brukselą, Londynem, Paryżem, Amsterdamem i Kolonią pojawi się zaktualizowane logo Eurostar.
Grupa Eurostar od 1994 roku obsługuje szybkie pociągi między kontynentem europejskim a Londynem, które kursują przez Eurotunnel pod kanałem La Manche. Thalys oferuje połączenia między Paryżem a Brukselą od 1995 roku, dodając Kolonię i Essen, a także inne europejskie miasta, takie jak Amsterdam. W maju ubiegłego roku obie firmy połączyły się.
Nowa marka Eurostar jest gwiazdą, która reprezentuje połączenia między wszystkimi miastami.
- Nazwa Eurostar jest lepiej znana niż Thalys - powiedziała dyrektor generalna Grupy Eurostar, Gwendoline Cazenave. Zaprezentowała również nowe wspólne logo: w niedalekiej przyszłości znakiem towarowym będzie gwiazda w otwartym okręgu. Podczas prezentacji nowe logo zostało pokazane na fioletowym tle. Ciemnoczerwone pociągi Thalys zachowają jednak swój charakterystyczny kolor, jak zapewniła Cazenave.
„Bruksela jest w centrum”, mówi Gwendoline Cazenave, dyrektor generalna Eurostar: „To tutaj znajduje się nasza siedziba główna i centrum naszej sieci, dwie godziny jazdy od wszystkich miejsc docelowych”.

Od końca roku wszystkie punkty obsługi klienta, w tym 51 pociągów, będą prezentować nowy symbol i logo inspirowane Etoile du Nord, oryginalną linią kolejową łączącą Paryż, Brukselę i Amsterdam oraz jako hołd dla pierwszego logo Eurostar.
Na konferencji prasowej poświęconej prezentacji poinformowano również, że w 2024 roku pojawią się nowe klasy podróży, choć nie podano więcej informacji na ten temat.
Połączona firma spodziewa się 30 milionów pasażerów do 2030 roku. Wydaje się to ambitne, ponieważ pandemia Corony i Brexit spowodowały spadek liczby użytkowników. W ubiegłym roku Eurostar i Thalys przewiozły razem niespełna 15 mln osób, w tym tylko o połowę mniej. Przed kryzysem zdrowotnym w 2019 roku było 19 milionów podróżnych.