Alstom i Centre d'Essais Ferroviaires (CEF) zaprezentowali nową komorę klimatyczną CEF 1

Alstom i Centre d'Essais Ferroviaires (CEF) zaprezentowali nową komorę klimatyczną CEF 1

28 stycznia 2023 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

20 stycznia 2023 r. Emmanuel Chouffier, dyrektor zarządzający Centre d'Essais Ferroviaires (CEF), i Olivier Baril, dyrektor zakładu Alstom w Valenciennes Petite-Forêt, reprezentujący grupę Alstom, zainaugurowali działalność nowej komory klimatycznej w Centre d'Essais Ferroviaires de Petite-Forêt, przeznaczonej do testowania systemów ogrzewania, klimatyzacji i izolacji taboru kolejowego w celu ich homologacji.

 

Komora klimatyczna CEF 1. Fot. Alstom / Samuel Dhote

 

Nowa komora testowa o długości 45 m, szerokości 6 m i wysokości 6,50 m może być wykorzystywana do testowania pociągów, autobusów, autokarów i innych pojazdów w temperaturach od 70ºC do -45ºC. Jako druga francuska komora klimatyczna uzupełnia komorę Alstom w La Rochelle i ograniczy potrzebę posiadania porównywalnych komór do testów klimatycznych za granicą.

"Ten nowy obiekt pozwoli francuskiemu przemysłowi kolejowemu zachować konkurencyjność, regionowi Hauts-de-France umocnić swoją strategiczną pozycję w ekosystemie kolejowym, a CEF umocnić się bardziej niż kiedykolwiek jako gracz referencyjny w testowaniu kolei na pełną skalę i jako uprzywilejowany partner w zakresie innowacji" - powiedział Emmanuel Chouffier, dyrektor generalny CEF.

Ten nowy obiekt testowy ma również otworzyć drogę dla projektów badawczych, rozwojowych i innowacyjnych w tak różnych dziedzinach jak jakość powietrza w pomieszczeniach, zużycie energii oraz odporność i starzenie się materiałów. Umożliwi to również rozszerzenie usług CEF na inne sektory, takie jak np. przemysł motoryzacyjny i obronny.

Zainicjowany w 2020 r. projekt o wartości 4,4 mln euro otrzymał w imieniu państwa dotację w wysokości 800 tys. euro od Bpifrance, francuskiego publicznego banku inwestycyjnego, w ramach rządowego planu naprawczego "France Relance".

W zamian za dotację CEF podjęło wspólne zobowiązanie do ożywienia regionu (rekrutacja, konkurencyjność, promocja) zatrudniając na stałe 3 inżynierów.

W nowej komorze do testów klimatycznych zarezerwowano już czas na testy wielu projektów Alstomu, takich jak metro dla metropolii Aix-Marseille-Provence, pociąg regionalny LNVG, metro linii 1 w Kairze, MI20 dla RER B w Île-de-France, metro dla linii 18 Grand Paris Express, jak również paryskie metro MF19.

 

Centre d'essais ferroviaires (CEF) jest spółką akcyjną, której działalność polega na wynajmowaniu różnym podmiotom sektora kolejowego pomieszczeń do przeprowadzania prób i usług w celu przetestowania taboru kolejowego, systemów sygnalizacji, elementów infrastruktury lub, w mniejszym stopniu, w celu przeprowadzenia operacji utrzymania sprzętu lub działań szkoleniowych.

Składa się on z dwóch ośrodków badawczych, CEF 1 i CEF 2, znajdujących się odpowiednio w Petite-Forêt (Nord) i Tronville-en-Barrois (Meuse), a także z akredytowanego laboratorium badawczego.