Rail Logistics Europe współpracuje z firmą Bosch w celu promowania zmiany środka transportu. Każdego tygodnia oznacza to 50 mniej ciężarówek na drogach między Polską a Francją. 6 stycznia z Polski do Francji wyruszył pierwszy pociąg obsługiwany przez Fret SNCF, wiozący suszarki do ubrań do centrum logistycznego Tournan-en-Brie w regionie Île-de-France. W sumie między Łodzią a miastem Seine-et-Marne przewozi się tygodniowo około dwudziestu wagonów.
Niemiecka grupa zdecydowała się na współpracę z RLE, aby transportować swoje produkty koleją, a nie transportem drogowym; jest to zmiana modalna, która odpowiada zmniejszeniu liczby ciężarówek przewożących towary na drogach o 50 tygodniowo.
24 miesiące przygotowań
Współpraca ta została podyktowana chęcią wykorzystania przez grupę Bosch bardziej ekologicznego niż transport drogowy środka transportu dla swoich urządzeń gospodarstwa domowego. Zespoły Fret SNCF przeanalizowały wszystkie możliwe rozwiązania, aby urzeczywistnić ten projekt, szukając innych klientów, którzy mogliby być zainteresowani tym połączeniem i pomagając firmie Bosch w uzyskaniu dotacji dla francuskiego segmentu.

- "Na ten sukces składa się wspaniały łańcuch zaangażowanych ludzi. Nasz klient jest siłą napędową, udało mu się "złamać" wszystkie punkty blokujące podczas tworzenia projektu, a po stronie produkcyjnej relacje między zespołami Captrain Deutschland i Fret SNCF działały naprawdę dobrze" - wyjaśnia Gilles Cattani, dyrektor ds. rozwoju w RLE.
Współpraca pomiędzy Fret SNCF i Captrain Deutschland pozwoli uniknąć równowartości 5 000 ton CO2 rocznie.