Knorr-Bremse po raz pierwszy wyposaża pociągi pasażerskie w systemy sprzęgające

Knorr-Bremse po raz pierwszy wyposaża pociągi pasażerskie w systemy sprzęgające

08 lutego 2023 | Źródło: Knorr-Bremse
PODZIEL SIĘ

Firma Knorr-Bremse otrzymała duże zamówienie na wiele systemów przeznaczonych do Włoch. Od 2023 roku firma będzie dostarczać wyposażenie do nowej generacji pociągów metra budowanych przez Hitachi Rail. Wśród innych sukcesów projekt ten będzie pierwszym na świecie, w którym zastosowane zostaną nowe sprzęgi Knorr-Bremse do zastosowań w pociągach pasażerskich. Pierwsze pociągi mają ruszyć w 2024 roku.

 

Fot. KNORR BREMSE

 

Dr Jürgen Wilder, Członek Zarządu Knorr-Bremse AG i odpowiedzialny za dywizję Systemów Pojazdów Szynowych, ocenia zamówienie z odpowiedniej perspektywy: „Inwestycje w najnowocześniejszą infrastrukturę i technologie transportowe są niezbędne dla rozwoju niezawodną, ​​wydajną i zrównoważoną mobilność kolejową. Cieszymy się, że nasz partner, firma Hitachi Rail, po raz kolejny okazała zaufanie do naszych rozwiązań, składając to zamówienie, a Knorr-Bremse czerpie korzyści z rozwoju usług transportowych dla osób mieszkających w rejonie Mediolanu. Przyznanie kontraktu w szczególności na systemy sprzęgające jest dla nas fantastycznym krokiem naprzód, gdy wchodzimy do tego wymagającego technicznie i rozwijającego się segmentu rynku”.

Knorr-Bremse wyposaży w sumie 46 pociągów metra, każdy składający się z sześciu wagonów, przeznaczonych dla linii M1, M2 i M3 w Mediolanie. Dostawy Knorr-Bremse rozpoczną się w czwartym kwartale 2023 roku i potrwają do pierwszego kwartału 2026 roku. Kontrakt został przyznany firmie Knorr-Bremse w czwartym kwartale 2022 roku.

Oprócz pneumatycznych układów hamulcowych wyposażonych w jednostki sterujące hamulcami FlexControl Modular, zamówienie obejmuje systemy drzwi dostarczane przez IFE, wiodącą na świecie markę Knorr-Bremse w zakresie systemów wejścia do pociągu. Te wysoce niezawodne, zoptymalizowane pod względem masy, niewymagające konserwacji drzwi przesuwne odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu pasażerom szybkiego i bezpiecznego wsiadania i wysiadania z pociągów. Systemy odgrywają ważną rolę w usprawnianiu przepływu pasażerów na peronach i zapewnianiu punktualności pociągów.

Zamówienie oznacza pomyślne wejście firmy Knorr-Bremse na międzynarodowy rynek systemów sprzęgających. Od 2019 roku firma Knorr-Bremse opracowała szeroką gamę modułowych sprzęgów do różnych typów pociągów pasażerskich, w tym centralny sprzęg buforowy AutoLink i półstały sprzęg ShortLink. Systemy te są nie tylko niezwykle wytrzymałe i trwałe, ale także oferują liczne funkcje zapewniające bezpieczne i niezawodne zautomatyzowane operacje sprzęgania. Dzięki specjalistycznej wiedzy firmy w zakresie rozwoju, sile w procesach przemysłowych i zwartej sieci serwisowej, Knorr-Bremse jest idealnym miejscem do realizacji dużych zamówień, a także spełniania złożonych wymagań klientów w całym cyklu życia produktu.

Równolegle Knorr-Bremse opracowuje cyfrowy automatyczny łącznik (DAC, FreightLink) dla pociągów towarowych. Do 2026 roku firma zamierza stać się wiodącym dostawcą zautomatyzowanych rozwiązań systemowych dla kolejowych przewozów towarowych. Towarzyszący przetwornikowi cyfrowo-analogowemu dedykowany system automatyzacji Knorr-Bremse będzie obsługiwał inteligentne funkcje i usługi cyfrowe, umożliwiając takie funkcje, jak automatyzacja procesów i inteligentna, predykcyjna konserwacja.