Leo Express chce zwiększyć liczbę połączeń do Krakowa i wrócić z połączeniami do Wrocławia

Leo Express chce zwiększyć liczbę połączeń do Krakowa i wrócić z połączeniami do Wrocławia

08 lutego 2023 | Źródło: zdopravy.cz / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Prywatny przewoźnika Leo Express chce zwiększyć liczbę połączeń do Krakowa do pięciu dziennie i wrócić z połączeniami do Wrocławia.

Fot. Leo Express

 

Po długim czasie prywatny przewoźnik Leo Express ujawnił plany nowych tras handlowych. Po kilku latach odnowił plan połączenia Pragi z Bratysławą przez Ołomuniec, chce wrócić do Wrocławia i znacznie zwiększyć liczbę połączeń między Pragą a Krakowem.

Tak wynika z trzech nowych ogłoszeń o planowanej nowej usłudze na tablicy ogłoszeń Urzędu ds. Dostępu do Infrastruktury Transportowej. Wszystkie nowe linie mają ruszyć w grudniu 2024 roku.

Połączenie między Pragą a Bratysławą było już planowane przez Leo Express z chińskimi jednostkami Sirius, ale operacja nigdy się nie odbyła. W przeciwieństwie do Kolei Czeskich i RegioJet chce jechać trasą przez Ołomuniec i Przerów do Brzecławia.

Zgodnie z planem miałby kursować dwa razy dziennie z odjazdami o 8:10 i 18:10 z Pragi oraz o 7:20 i 14:30 z Bratysławy. Leo Express przewiduje wdrożenie zestawu składającego się z lokomotywy Siemens Vectron i klasycznych wagonów. Obecnie Leo Express nie dysponuje lokomotywą ani wagonami.

Przewoźnik planuje dużą ekspansję w Polsce. Zgodnie z ogłoszonym planem chce wrócić do Wrocławia jednostkami Stadler Flirt. Przewoźnik był wcześniej aktywny na trasie, ale zerwał połączenie. Na trasie przez Lichkov chce jeździć cztery razy dziennie z odjazdami z Pragi o 7, 11, 15 i 19.00. Odjazdy z Polski planowane są o godzinie 17, 9, 13 i 17.

Znaczący wzrost ma nastąpić na połączeniu do Krakowa, gdzie Leo Express chce kursować nawet pięć razy dziennie od grudnia 2024 roku. Ma zaplanowane odjazdy z Pragi o 6, 9, 15, 18 i 22, powrót o 12:30, 15:30, 2:30, 4:30 i 6:30.
 

Fot. Leo Express