Pociągi akumulatorowe firmy Siemens Mobility dla Westerwald

Pociągi akumulatorowe firmy Siemens Mobility dla Westerwald

08 lutego 2023 | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

Hessische Landesbahn zdecydowała się na zakup trzech 2-wagonowych pociągów akumulatorowych Mireo Plus B firmy Siemens Mobility do projektu pilotażowego Oberwesterwaldbahn. Dwie trasy w Westerwaldzie, z wymagającymi wzniesieniami i długimi odcinkami bez linii napowietrznych, wymagają wyjątkowo wydajnych pociągów. Mireo Plus B dzięki dużej mocy napędowej idealnie nadaje się do tego wyzwania. Korzystanie z pociągów akumulatorowych pozwala na znaczne ograniczenie emisji CO2, a także zmniejszenie hałasu i emisji spalin w regionie, ponieważ zespoły trakcyjne z silnikiem Diesla są zastępowane wyłącznie pociągami elektrycznymi.

 

 

Pociągi akumulatorowe firmy Siemens Mobility dla Westerwald
Fot. Siemens Mobility

 

Jako minister ds. ochrony klimatu i mobilności jestem podwójnie entuzjastycznie nastawiony do postępów poczynionych obecnie w planowanej operacji pilotażowej pociągów-baterii w Westerwald. Decyzja na rzecz wysokowydajnych pojazdów akumulatorowych firmy Siemens Mobility jest kamieniem milowym na długiej drodze do neutralnego dla klimatu transportu lokalnego w Nadrenii-Palatynacie. Ponadto wzmocnienie napędów alternatywnych promuje zmianę mobilności jako główny element większej ochrony klimatu. Wyznaczamy kurs na zrównoważony transport publiczny” – podkreśla Katrin Eder, minister ochrony klimatu, środowiska, energii i mobilności kraju związkowego Nadrenia-Palatynat.

„Chcielibyśmy podziękować osobom odpowiedzialnym w kraju związkowym Nadrenia-Palatynat i w regionie za umożliwienie nam zaangażowania się w ten wymagający, ekscytujący projekt pilotażowy. Jesteśmy przekonani, że ta przyjazna dla środowiska, innowacyjna technologia nadaje się również do trudnych, dłuższych podjazdów w niskich pasmach górskich i bardzo się cieszymy, jeśli możemy udowodnić to w stałym codziennym użytkowaniu”, wyjaśnia Veit Salzmann, dyrektor zarządzający Heska Kolej Państwowa.

„Bardzo się cieszę, że nasze wspólne zaangażowanie na rzecz alternatywnych napędów w lokalnym transporcie kolejowym na północy Nadrenii-Palatynatu przynosi owoce. Wraz ze zleceniem Hessische Landesbahn jako naszego partnera umownego firmie Siemens Mobility na dostawę pociągów akumulatorowych, położono podwaliny pod innowacyjne pojazdy z przyjaznym dla klimatu napędem, które mogą udowodnić swoją przydatność do codziennego użytku w transporcie pasażerskim w regionie Westerwaldu. Jesteśmy bardzo podekscytowani doświadczeniami, aby można było podjąć dalsze decyzje dotyczące napędów alternatywnych”, podsumowuje administrator okręgu Achim Hallerbach jako szef stowarzyszenia SPNV-Nord.

Elmar Zeiler, szef pociągów regionalnych w Siemens Mobility: „Cieszymy się, że możemy wykazać w projekcie pilotażowym Westerwald, że alternatywne napędy stanowią naprawdę dobrą i ekologiczną alternatywę dla transportu pasażerskiego, nawet na trasach wymagających topografii i długich odcinkach tras bez linii napowietrznych . Mireo Plus B firmy Siemens Mobility jest przyjazny dla klimatu, mocny, cichy i umożliwia znaczną redukcję emisji CO2, ponieważ zespoły trakcyjne z silnikami wysokoprężnymi zostały zastąpione pociągami zasilanymi bateryjnie”.

Nowe pociągi akumulatorowe będą kursować na Oberwesterwaldbahn (OWB) z Limburga do Altenkirchen - Au - Siegen oraz na Unterwesterwaldbahn (UWB) między Limburg - Montabaur - Siershahn. Trasa OWB to ok. 115 km, z czego ok. 75 km to trasy bez przewodu jezdnego. Planowane jest przeładowanie pociągów w Limburgu i na odcinku Au – Siegen. Na UWB niezelektryfikowana trasa liczy około 35 km. Umożliwia to ruch pociągów tam iz powrotem bez przeładowywania. W sumie pociągi będą zatrzymywać się na ponad 50 stacjach.

W ramach projektu Siemens Mobility buduje trzy dwuczłonowe zestawy akumulatorów Mireo Plus B, z których każdy ma troje drzwi po każdej stronie, aby umożliwić szybkie wsiadanie i wysiadanie. Pociągi wyposażone są w pantografy do pracy na sieci trakcyjnej i ładowania baterii oraz w baterie do jazdy na trasach bez sieci trakcyjnej. Zasięg Mireo Plus B w trybie bateryjnym na wymagających topograficznie trasach wynosi około 80 km bez ładowania. Zastosowanie technologii węglika krzemu w Mireo Plus B przyczynia się do znacznych oszczędności energii.

Przestronny pociąg oferuje pasażerom 126 miejsc siedzących i 156 stojących.