Obecnie w Velimiu testowane są trzy różne pojazdy CRRC.
Chiński producent sprzętu kolejowego CRRC wysłał już trzecią jednostkę elektryczną DDEMU2 na tor testowy Instytutu Kolejnictwa (VUZ). Jednostka ma w przyszłości jeździć dla austriackiego prywatnego przewoźnika Westbahn.
VUZ ogłosiło przybycie na swoim koncie na Twitterze. Trzy takie same jednostki będą w Velimi tylko dzisiaj. Obecnie w Velimi znajdują się dwa inne produkty CRRC – jednostka Sirius pierwotnie przeznaczona dla Leo Express oraz elektryczna lokomotywa kolejowa dla ÖBB Rail Cargo Hungary.
Pierwsza jednostka przybyła do Velimi w maju ubiegłego roku. Sześcioczłonowy zespół jest w pełni zaprojektowany zgodnie ze standardami TSI, maksymalna prędkość to 200 km/h. W Czechach przeprowadzana jest część badań wymaganych do homologacji, zwłaszcza w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej. Zatwierdzenie odbywa się w Niemczech.
CRRC twierdzi, że użył więcej materiałów kompozytowych w swojej konstrukcji, dzięki czemu jednostka jest tylko o 10% cięższa niż jednopokładowy, według producenta pociąg wyposażony jest w miejsca siedzące pierwszej i drugiej klasy, znajdzie się w nim miejsce dla osób na wózkach inwalidzkich oraz do przewozu rowerów.
Westbahn nie kupuje pociągów, tylko je wynajmuje. Zostaną dopuszczone do eksploatacji w Austrii i pięciu innych krajach. Producent nie podał jednak, o które kraje konkretnie chodzi.
Współpraca chińskiego producenta z austriackim przewoźnikiem rozpoczęły się już w 2019 roku, kiedy Westbahn po raz pierwszy ogłosił zakup nowych jednostek od CRRC. Jednak przewoźnik zmienił zdanie i zamówił piętnaście sześciowagonowych Stadlerów Kiss 3. Westbahn ostatecznie zdecydował się wydzierżawić od chińskiego producenta cztery kolejne egzemplarze.