Taniej z Bliskimi i zdalne kanały sprzedaży hitem PKP Intercity

Taniej z Bliskimi i zdalne kanały sprzedaży hitem PKP Intercity

14 lutego 2023 | Źródło: PKP Intercity
PODZIEL SIĘ

Wprowadzona w lipcu ubiegłego roku oferta Taniej z Bliskimi okazała się hitem sprzedażowym PKP Intercity. W jej ramach sprzedano już 2 miliony biletów, które umożliwiły tańsze podróże po Polsce ponad 5 milionom pasażerów. Tą oraz inne oferty narodowego przewoźnika można kupić w zdalnych kanałach sprzedaży, które od połowy roku są sukcesywnie rozwijane. Należą do nich takie strony i aplikacje jak Koleo, mPay czy e-podróżnik. Do tej pory spółka sprzedała w nich ponad 1,5 mln biletów. 

 

Fot. PKP Intercity

 

PKP Intercity rozwija ofertę biletową i udostępnia podróżnym promocje, które pozwalają znacznie obniżyć koszty podróży. Jedną z nich jest Taniej z Bliskimi. Oferta wprowadzona w lipcu 2022 roku pozwala zakupić bilet z 30% zniżką. Aby z niej skorzystać wystarczy podróżować w grupie od 2 do 6 osób pociągami krajowymi kategorii IC lub TLK oraz zakupić bilet najpóźniej dzień przed wyjazdem. Bilety są dostępne na 30 dni przed odjazdem pociągu w kasach biletowych i kanałach online. Co istotne oferta łączy się z ulgami ustawowymi, co pozwala znacząco obniżyć koszt podróży rodzicom z dziećmi czy grupie studentów. Po siedmiu miesiącach jej funkcjonowania sprzedano już 2 miliony biletów, z których skorzystało ponad 5 milionów podróżnych

Narodowy przewoźnik, oprócz oferty biletowej, rozwija zdalne kanały sprzedaży. Jest to część strategii rozwoju, która ma na celu usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych. Polacy najchętniej kupują bilety przez Internet, dlatego możliwość ich kupna na przejazd pociągami PKP Intercity zaczęła systematycznie pojawiać się na platformach mPay, e-podróżnik.pl i Koleo w 2022 roku. Dziś przekroczono granicę 1,5 sprzedanych mln biletów we wspominanych kanałach.

Satysfakcjonująca podróż zaczyna się już na etapie zakupu biletów i dlatego ten etap ulepszamy. Współpracujemy z naszymi partnerami, aby każdy mógł zakupić bilet w preferowanej aplikacji. Niezależnie czy to aplikacja Koleo, PKP Intercity czy strona e-podróżnik.pl cel jest zawsze jeden, a jest nim podróż pociągiem PKP Intercity – podsumował Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity

Współpraca z zewnętrznymi partnerami jest możliwa dzięki wprowadzeniu polityki ujednoliconych warunków handlowych, którą PKP Intercity wprowadziło na jesieni 2021 roku. Nowy model sprzedaży agencyjnej wyróżnia się jednolitymi warunkami handlowymi dla każdego z partnerów, a to znacznie upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy. Sprzedaż agencyjna jest dużym udogodnieniem dla osób, które korzystają z transportu mieszanego – dzięki niej bilety różnych przewoźników można kupić w jednej aplikacji.