Alstom i Société du Grand Paris (SGP) pokazali projekt pociągu dla linii 18 metra Grand Paris Expres

Alstom i Société du Grand Paris (SGP) pokazali projekt pociągu dla linii 18 metra Grand Paris Expres

19 lutego 2023 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Île-de-France Mobilités, Société du Grand Paris i Alstom ujawniły ostateczny projekt taboru dla przyszłej linii 18 metra w Ile-de-France. Zaprojektowane i wyprodukowane przez Alstom, automatyczne metro najnowszej generacji łączy w sobie pojemność, komfort, szybkość i niezawodność. Pierwsze pociągi zostaną wprowadzone do eksploatacji na linii 18 od 2026 roku.

 

Fot. Alstom

 

Finansowane w całości przez Île-de-France Mobilités, przyszłe pociągi dla linii 18 zostały zaprojektowane przez biuro projektowe Alstom, Advanced & Creative Design, we współpracy z Île-de-France Mobilités, SGP i Egis Rail, w celu spełnienia specyficznych potrzeb linii 18 i oczekiwań pasażerów.

Nowy projekt wnętrza nowych pociągów linii 18 łączy w sobie pojemność, płynność i komfort dla pasażerów.

 

Fot. Alstom

 

Trzywagonowe pociągi o długości 47 m i pojemności 350 pasażerów są wyposażone w wydajną wentylację, klimatyzację, ogrzewanie, sieć Wi-Fi, gniazda USB i ekrany informacyjne. Dla bezpieczeństwa pasażerów, otwory drzwiowe są podświetlane w sposób kolorowy, aby ostrzegać pasażerów o zamknięciu drzwi i wyposażone w system wykrywania obiektów, aby temu zapobiec.  Szerokie przejścia, liczne poręcze i duża przestrzeń mogą być powiększone dzięki składanym fotelom, co ułatwia dostęp w godzinach szczytu. Dodatkowy komfort zapewniają panoramiczne szyby i oświetlenie, które zmienia swoją tonację w zależności od pory dnia i dostosowuje się do rytmu biologicznego pasażerów.

Dostępność dla osób na wózkach inwalidzkich zapewnia wyrównanie poziomu podłogi wagonu i platformy stacyjnej, szerokie drzwi oraz wydzielone miejsca w wagonie. O priorytetowych miejscach dla osób starszych i kobiet w ciąży informuje charakterystyczny czerwony kolor tapicerki siedzeń.

 

Fot. Alstom

 

Pociągi są przeznaczone do użytku na linii do lotniska Orly, z miejscami dla pasażerów z bagażem i wózkami dziecięcymi w środkowym wagonie.

Umowa na dostawę 37 pociągów, a także bezobsługowych systemów sterowania, transmisji danych i scentralizowanego monitorowania dla linii 18 sieci Grand Paris Express (GPE) została podpisana przez partnerów w październiku 2021 r., a pierwsze pociągi nowej generacji mają wejść do eksploatacji w 2026 r.