Aplikacja PKP Intercity: nowe funkcjonalności i 120 tysięcy sprzedanych biletów

Aplikacja PKP Intercity: nowe funkcjonalności i 120 tysięcy sprzedanych biletów

03 marca 2023 | Źródło: PKP S.A.
PODZIEL SIĘ

Aplikacja mobilna PKP Intercity jest dostępna w najnowszej wersji, w której pasażerowie zyskali możliwość graficznej rezerwacji miejsc w wybranych składach wagonowych Express InterCity. Funkcjonalność została niedawno wprowadzona w systemie internetowej sprzedaży, a dzisiaj skorzystać mogą z niej posiadacze urządzeń przenośnych. Dodatkowo do aplikacji wprowadzone zostały płatności Google Pay i graficzna prezentacja frekwencji. W udostępnionej 2 miesiące temu aplikacji podróżni zakupili już 120 tysięcy biletów. 

 

Fot. PKP Intercity

 

Do niedawna graficzna rezerwacja była dostępna wyłącznie dla elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych. Od połowy lutego, w ramach pilotażu, pojawiła się na stronie internetowej PKP Intercity, dla wybranych składów wagonowych kategorii EIC. Od dziś z tej funkcji mogą skorzystać także użytkownicy nowej aplikacji PKP Intercity. Na grafice możemy wybrać rodzaj wagonu, miejsce oraz sprawdzić kierunek jazdy pociągu. Kolejne udogodnienie, które zyska aplikacja to prezentacja frekwencji w pociągu – będzie można ją sprawdzić dla wszystkich pociągów przewoźnika.

W aplikacji pojawiła się także możliwość płacenia z użyciem Google Pay czyli jednego z najpopularniejszych systemów płatności internetowych na świecie. Jest to rozszerzenie liczby dostępnych metod, za pomocą których można zapłacić za bilet. Wcześniej podróżni mogli skorzystać z płatności kartą lub systemu BLIK.
 
 

 

 
Aplikację można zabezpieczyć kodem PIN, a zamiast za każdym razem wpisywać kod podróżni mogą szybko i wygodnie zalogować się za pomocą danych biometrycznych. W zależności preferencji użytkownika, logowanie może odbywać się bez kodu PIN.
 
 

 

 
Internetowe kanały sprzedaży w ostatnich latach zyskują coraz większe zainteresowanie wśród podróżnych. PKP Intercity odpowiada na ich potrzeby i preferencje, zwiększając dostępność biletów na różnych platformach sprzedaży w Internecie. Rozwijając naszą aplikację, pracujemy nad procesem zakupu biletów – tak aby był szybki, intuicyjny i wygodny – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
 
Udostępniona na przełomie bieżącego i zeszłego roku nowa aplikacja PKP Intercity systematycznie będzie zyskiwać nowe funkcjonalności i ulepszenia. W kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia jak m.in. funkcja metastacji, możliwość pobrania biletu w formacie .pdf, udostępnienia go innej osobie, płatności za pomocą Apple Pay, sprzedaż biletów międzynarodowych czy możliwość dodania biletu do kalendarza. W niedalekiej przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach oraz umożliwi zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji oraz udział w offsecie ekologicznym.