Polska technologia Nevomo doceniona przez SNCF - umowa o współpracy podpisana w Paryżu

Polska technologia Nevomo doceniona przez SNCF - umowa o współpracy podpisana w Paryżu

12 marca 2023 | Źródło: Nevomo
PODZIEL SIĘ

Nevomo, europejska firma z obszaru nowych technologii i koleje francuskie SNCF podpisały umowę o współpracy w celu oceny korzyści płynących z zastosowania systemu MagRail na francuskiej sieci kolejowej dla zwiększenia efektywności i przepustowości przewozów pasażerskich i towarowych, wspierając przy tym realizację strategii SNCF.

 

Fot. Nevomo

- Dostrzegając wysoki poziom technologiczny Nevomo uważamy, że proponowane przez Nevomo rozwiązania mogą przyczynić się do rozwoju kolei. Jesteśmy zadowoleni z podpisania umowy, która obejmie trzy obszary: zwiększenie efektywności obecnych pociągów towarowych w celu zwiększenia limitów załadunku i zdolności przewozowych na naszych liniach towarowych, zwiększenie zdolności przewozowych na liniach miejskich o dużych potokach pasażerów oraz ocenę MagRail jako alternatywnego napędu dla linii lokalnych w połączeniu z lekkimi pojazdami szynowymi - mówi Luc Laroche, dyrektor ds. innowacji w SNCF.

- Od strony badawczej, ta umowa stanowi część wspólnych działań, które prowadzimy z innowacyjnymi ekosystemami aby doskonalić nasz obszar naukowy, pozwalając jednocześnie na identyfikowanie pojawiających się technologii dla kolei przyszłości - mówi David De Almeida, dyrektor ds. badań w SNCF.

Nevomo wprowadza technologię MagRail na istniejącą infrastrukturę kolejową, umożliwiając jej efektywną pod względem kosztów modernizację, dzięki czemu kolej może stać się preferowanym, ekologicznym, szybkim, wydajnym i interoperacyjnym środkiem transportu na miarę XXI wieku. MagRail pozwala na etapowe udoskonalanie istniejących sieci kolejowych sprawiając, że kolej może znacząco zwiększyć swój udział w rynku i zmniejszyć emisję CO2 w branży transportowej.

- Jesteśmy dumni, że zostaliśmy partnerem SNCF, lidera innowacji na europejskim rynku kolejowym. Możliwość publicznego ogłoszenia współpracy w Paryżu na "Hello Tomorrow Global Summit" jest niewątpliwie najlepszym potwierdzeniem wiarygodności naszej technologii, jakie możemy otrzymać od rynku oraz potwierdzeniem ogromnego zapotrzebowania na tego typu rozwiązania z zakresu mobilności. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością współpracy i oceny wybranych zastosowań systemu MagRail w celu wsparcia realizacji planów SNCF - podkreśla, Przemek Ben Pączek, Prezes Zarządu i Współzałożyciel Nevomo.

 

Wizualizacja: Nevomo

 

Technologia MagRail została opracowana w celu zwiększenia przepustowości i możliwości istniejących linii kolejowych, a także poprawy efektywności systemu transportu kolejowego. MagRail zapewnia eksploatację pojazdów elektrycznych na obszarach niezelektryfikowanych, takich jak terminale i porty. System MagRail może być zintegrowany z istniejącymi systemami kolejowymi. W efekcie tradycyjny system transportu kolejowego może zyskać lepszą dynamikę przewozu towarów, wyższe limity załadunku, większą elastyczność oraz możliwość automatycznego prowadzenia pociągów bez konieczności budowy nowych linii, bez sieci trakcyjnej i bez błędów ludzkich.

Technologia MagRail została już doceniona przez głównych graczy europejskiej branży kolejowej, co potwierdza szereg podpisanych umów, w tym z Rete Ferroviaria Italiana i duisport, największym śródlądowym portem na świecie.

Pierwsza wersja demonstracyjna 1:5 MagRail Nevomo została zaprezentowana w 2019 roku. Udane testy na torze średnioskalowym zostały przeprowadzone w grudniu 2020 roku. W ubiegłym roku Nevomo zakończyło budowę pełnowymiarowego toru testowego w Nowej Sarzynie, który jest najdłuższym w Europie torem do testowania pasywnej lewitacji magnetycznej.

 

Fot. Nevomo

 

Nevomo to europejska firma z obszaru nowych technologii i twórca nowej generacji kolei dużych prędkości. Jako wiodący gracz w obszarze innowacji w branży zrównoważonej i inteligentnej mobilności, firma stworzyła unikalną w skali światowej technologię MagRail, pozwalającą na znaczącą poprawę wydajności istniejących kolejowych systemów transportowych. Nevomo proponuje stopniowe wdrażanie systemów transportowych, inspirowanych koncepcją hyperloop, poprzez unowocześnianie linii kolejowych. Wyposażając istniejącą infrastrukturę w urządzenia do lewitacji magnetycznej oraz silnik liniowy, firma zamierza przenieść transport kolejowy w całkiem nowy wymiar podróżowania z prędkościami do 550 km/h.

Grupa SNCF jest globalnym liderem w zakresie usług transportu pasażerskiego i towarowego oraz zarządcą francuskiej sieci kolejowej. W 2022 roku jej przychody wyniosły 41,4 mld euro, z czego prawie 40% przypada na rynki międzynarodowe. Grupa prowadzi działalność w 120 krajach i zatrudnia 276 000 pracowników, z czego ponad połowa w podstawowej działalności kolejowej, a prawie 210 000 pracuje we Francji. Grupa składa się z jednostki macierzystej (SNCF Holding) i pięciu spółek zależnych: SNCF Réseau (zarządzanie, obsługa i utrzymanie francuskiej sieci kolejowej, inżynieria kolejowa) z własnej spółki zależnej SNCF Gares & Connexions (projektowanie, zarządzanie i rozwój stacji); SNCF Voyageurs i jej filie Transilien (transport zbiorowy w regionie paryskim), TER (kolej regionalna) i Intercités, TGV INOUI, OUIGO (kolej dalekobieżna), Eurostar-Thalys, Alleo i Lyria (kolej międzynarodowa) oraz SNCF Connect (dystrybucja); Keolis (światowy operator systemów miejskiego transportu zbiorowego, podmiejskiego i regionalnego); Rail Logistics Europe (transport kolejowy) oraz Geodis (rozwiązania w zakresie transportu towarowego i logistyki). Grupa SNCF ściśle współpracuje z klientami - pasażerami, władzami lokalnymi, załadowcami i operatorami kolejowymi korzystającymi z usług SNCF Réseau - oraz ze społecznościami lokalnymi, wykorzystując swoje doświadczenie we wszystkich aspektach transportu kolejowego i innych rodzajach transportu oraz działając na rzecz dynamicznego, troskliwego i zrównoważonego społeczeństwa.