Ostatni etap przeprowadzki opolskiej TKt-ki

Ostatni etap przeprowadzki opolskiej TKt-ki

16 marca 2023 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Od wczorajszego ranka przed dworcem Opole Główne, trwało podnoszenie i przygotowania do przeprowadzki parowozu TKt48-127 w nowe miejsce na placu przed budynkiem dworca

 

Fot. Kurier Kolejowy

 

Historia parowozu TKt48-127 stojącego do wczoraj obok opolskiego dworca jest następująca: parowoz został wyprodukowany przez Fablok (Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego) w Chrzanowie w 1956 roku, a więc jest to model po „liftingu", czyli TKt48/2(numer fabryczny to 4490).

 

Fot. Kurier Kolejowy 

 

Kocioł został wyprodukowany przez zakład w Sosnowcu w 1955 roku (standardowo dla wszystkich parowozów z tej serii).

 

Fot. Kurier Kolejowy 


Od początku eksploatacji „tekatka" nr 127 stacjonowała w różnych lokomotywowniach, m.in.: w Zebrzydowicach (pierwsza lokomotywownia), w Katowicach, Kluczborku, a na końcu w Opolu – najpierw jako grzałka (1993) a potem jako pomnik (1996).

 

Fot. Kurier Kolejowy 

 

Fot. Kurier Kolejowy 

 

Od redakcji

Redakcja portalu Kurier Kolejowy dziękuje Firmie Best Opebel i Transannaberg za możliwość uczestnictwa w tej trudnej operacji logistycznej