Podróżni kupią bilety PKP Intercity przez wideomaty

Podróżni kupią bilety PKP Intercity przez wideomaty

18 marca 2023 | Źródło: PKP Intercity
PODZIEL SIĘ

PKP Intercity uruchamia nową formę sprzedaży – podróżni będą mogli kupować bilety poprzez wideomaty. Nowe narzędzie to biletomaty z możliwością połączenia się w formie wideorozmowy z konsultantem, który pomoże w wyborze połączenia i zakupie biletów. Przedsięwzięcie jest efektem współpracy z POLREGIO i firmą Avista. Z urządzeń pasażerowie mogą już korzystać na dworcach w m.in. Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie i Białymstoku.

 

Fot. Kurier Kolejowy

 

Wideomaty to samoobsługowe urządzenia, które w razie potrzeby pozwalają podróżnym na kontakt z konsultantem w formie wideorozmowy. Pasażerowie mogą z nich korzystać na trzy sposoby:

• wybierając i kupując bilet samodzielnie, tak jak w biletomacie;

• korzystając z asysty i podpowiedzi konsultanta podczas wideorozmowy;

• korzystając z pomocy konsultanta, który podczas wideorozmowy przejmuje zdalnie kontrolę nad pulpitem urządzenia i prowadzi transakcję aż do momentu jej finalizacji – klient musi jedynie zdecydować, opłacić i odebrać bilet.

Aby poprosić o pomoc konsultanta, wystarczy nacisnąć guzik na urządzeniu lub na ekranie dotykowym. E-kasjer odpowie na pytania oraz pomoże w wyborze dogodnego połączenia oraz odpowiedniej oferty. Konsultanci służą pomocą w języku polskim oraz angielskim. Same urządzenia dostępne są w czterech wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej i ukraińskiej. Płatności za bilety można dokonywać za pomocą karty płatniczej.

Możliwość kupienia biletów PKP Intercity w wideomatach to kolejny krok w dążeniu do tego, aby zakup biletów był jak najłatwiejszy dla podróżnych. Z jednej strony stawiamy na to, aby sieć sprzedaży była bardzo szeroka, a z drugiej – by była różnorodna i dopasowana do różnych możliwości i potrzeb klientów. Możliwość skorzystania z pomocy e-kasjera to duże ułatwienie podczas samodzielnego szukania dogodnego połącznia i kupowania biletów w automacie biletowym – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

Wprowadzenie nowego kanału sprzedaży jest wynikiem współpracy z innym kolejowym przewoźnikiem – POLREGIO, który uruchomił wideomaty w październiku 2022 r. W jej ramach, konsultanci pomagający przy zakupie biletów na połączenia POLEGIO będą także wspierać obsługę połączeń PKP Intercity. Sprzedaż biletów PKP Intercity oparta jest na agencyjnej umowie współpracy z firmą Avista, producentem urządzeń.

Z wideomatów z ofertą PKP Intercity podróżni mogą skorzystać na 9 dworcach: Kraków Główny, Wrocław Główny, Poznań Główny, Szczecin Główny, Białystok, Zielona Góra Główna, Opole Główne, Świnoujście i Jarosław. Dziesiąty wideomat pojawi się około połowy kwietnia na dworcu w Tczewie.

PKP Intercity intensywnie rozwija sieć sprzedaży i kanały zdalne

Stałe rozszerzanie sieci sprzedaży to ważna część strategii rozwoju PKP Intercity. W ostatnich dniach spółka ogłosiła rozwój modelu sprzedaży agencyjnej i skierowała ofertę współpracy do firm obsługujących stacjonarne punkty sprzedaży, m.in. sieci kiosków lub saloników prasowych, sieci sklepów spożywczych, sieci stacji paliw, sieci dystrybuujących usługi hotelowe lub bilety na eventy czy usługi transportowe (z wyłączeniem kolejowych kas biletowych) – czyli wszystkich firm zainteresowanych sprzedażą usług dodatkowych w postaci biletów na pociągi PKP Intercity. Nowa formuła agencyjna skierowana jest do podmiotów posiadających własną lub partnerską sieć dystrybucji towarów lub usług z minimalną liczbą punktów stacjonarnych wynoszącą 50 lokalizacji i mogących wykazać doświadczenie w sprzedaży konsumentom usług podmiotów zewnętrznych.

Współpraca z zewnętrznymi partnerami jest możliwa dzięki polityce ujednoliconych warunków handlowych, którą PKP Intercity wprowadziło we wrześniu 2021 roku. Wówczas spółka zwróciła się do firm obsługujących systemy sprzedażowe przez aplikację i/lub stronę internetową. W ubiegłym roku współpracę z PKP Intercity rozpoczęło trzech partnerów – bilety na połączenia przewoźnika dostępne są na platformach mPay, e-podróżnik.pl oraz KOLEO. Możliwość zakupu biletów PKP Intercity w kanałach zdalnych spotkała się z dużym zainteresowaniem podróżnych – z końcem lutego br. przekroczona została granica 1,8 mln sprzedanych biletów we wspomnianych kanałach.

Coraz więcej podróżnych kupuje bilety poprzez kanały zdalne, dlatego jako jeden z kluczowych celów spółka wyznacza usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych. Celem jest szybki, prosty i intuicyjny zakup biletu w preferowanej przez klienta aplikacji lub stronie internetowej. Na początku stycznia br. PKP Intercity udostępniło podróżnym nową aplikację, która zastąpiła dotychczasową znaną pod nazwą IC Mobile Navigator. Ponadto spółka podpisała trzy umowy, dzięki którym już w bieżącym roku podróżni będą mogli kupować bilety na pociągi w nowym systemie sprzedaży internetowej, a z pełnej funkcjonalności nowego systemu będą mogli korzystać w ostatnim kwartale 2024 roku.