Zakupione przez ELP lokomotywy EURO9000 z homologacją typu w UE i certyfikacją dla Niemiec i Austrii

Zakupione przez ELP lokomotywy EURO9000 z homologacją typu w UE i certyfikacją dla Niemiec i Austrii

20 marca 2023 | Źródło: European Loc Pool AG / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

European Loc Pool (ELP), wiodący dostawca usług w zakresie leasingu i utrzymania lokomotyw, wraz z firmą Stadler Valencia, ogłosił niedawno uzyskanie unijnego zatwierdzenia typu i dopuszczenie do obrotu lokomotywy EURO9000 "Next-Generation-Locomotive" w Niemczech i Austrii. Stanowi to znaczący krok naprzód w europejskim segmencie kolejowych przewozów towarowych.

 

 

Fot. ELP

 

ELP jest klientem wprowadzającym na rynek najnowszą i najbardziej innowacyjną lokomotywę hybrydową firmy Stadler - EURO9000, która może pochwalić się o 50% większą siłą pociągową i mocą w porównaniu ze standardowymi lokomotywami 4-osiowymi, co czyni ją niezbędną dla sukcesu kolejowych przewozów towarowych w Europie. Od maja 2019 roku ELP zamówiła w firmie Stadler 30 lokomotyw hybrydowych EURO9000, w ramach umowy ramowej na co najmniej 100 lokomotyw. Lokomotywy te będą dzierżawione operatorom kolejowych przewozów towarowych w różnych krajach.

EURO9000 to wielosystemowa lokomotywa Co'Co (15/25kV AC i 1,5/3kV DC) o sile pociągowej 500kN i mocy do 9MW sparowana z silnikiem wysokoprężnym o mocy do 1,9MW (2 x 950 kW silniki Caterpillar C32). Jest on zgodny z TSI i będzie posiadał wstępną certyfikację do eksploatacji w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Holandii i Belgii. Wyposażony w ETCS Level 2 BL3, boczne pulpity maszynisty w obu kabinach, tryb diesel-boost 3kV DC do 7,65MW, zdalne sterowanie radiowe oraz elektroniczne zarządzanie dostępem, modułowa konstrukcja EURO9000 pozwala na instalację dwóch niezależnych systemów napędowych: napędu diesla z dwoma energooszczędnymi silnikami 950 kW oraz baterii do 900kWh.

"Jesteśmy podekscytowani, że robimy kolejny krok w naszych innowacyjnych przedsięwzięciach, otrzymując homologację typu i zezwolenie na wprowadzenie na rynek lokomotywy EURO9000" - powiedział Willem Goosen, dyrektor generalny ELP. "Ta lokomotywa to przełomowa zmiana dla kolejowych przewozów towarowych w Europie i jesteśmy dumni, że wraz z naszym partnerem, firmą Stadler Valencia, stoimy na czele tej innowacji".

 

Lokomotywa EURO9000. Fot. ELP

 

Więcej o lokomotywach hybrydowych.

EURO9000 jest przyjazna dla środowiska, umożliwiając neutralną pod względem emisji CO₂ pracę zarówno w trybie elektrycznym, jak i spalinowym (przygotowana do HVO-Diesel). Jego wszechstronność, wydajność i niezawodność skutkują optymalnymi kosztami cyklu życia i większą ładownością dla operatorów kolejowych.

W najbliższych miesiącach lokomotywa EURO9000 zostanie dopuszczona do eksploatacji w Szwajcarii, Belgii, Holandii i we Włoszech. Stadler i ELP zaprezentowały tę lokomotywę nowej generacji do kolejowego transportu towarowego w Europie na targach InnoTrans w Berlinie we wrześniu ubiegłego roku. Zaprezentowana lokomotywa będzie eksploatowana przez pierwszego najemcę EURO9000, holenderskiego przewoźnika Rail Force One. Dodatkową nowością jest gotowość do użycia sprzęgów hybrydowych DAC, które zostały specjalnie wystawione na tej "lokomotywie Innotrans-EURO9000-".

O ELP

European Loc Pool (ELP) to wiodący dostawca innowacyjnych usług leasingu i utrzymania lokomotyw, z siedzibą w Frauenfeld w Szwajcarii. Pakiety leasingowe z pełną obsługą obejmują nowoczesne, sześcioosiowe lokomotywy hybrydowe, które można dostosować do konkretnych potrzeb klientów. Od momentu założenia w maju 2018 roku, ELP obsługuje ponad 30 operatorów w pięciu krajach. Oprócz leasingu lokomotyw, ELP oferuje usługi serwisowe dla różnych lokomotyw.

ELP jest zaangażowana w zrównoważony rozwój i wykorzystuje zaawansowane technologie, aby zmniejszyć swój wpływ na środowisko, jednocześnie poprawiając wydajność operacyjną. Doświadczony zespół profesjonalistów ELP stawia na pierwszym miejscu bezpieczeństwo, niezawodność i opłacalność, aby przekroczyć oczekiwania klientów.