Stadler i Trenitalia podpisują umowę ramową na dostawę do 50 lokomotyw dwunapędowych

Stadler i Trenitalia podpisują umowę ramową na dostawę do 50 lokomotyw dwunapędowych

20 marca 2023 | Źródło: Stadler Rail / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Firmy Stadler i Trenitalia podpisały umowę ramową na dostawę do 50 lokomotyw EUROLIGHT Dual, przy czym pierwsze zamówienie dotyczy 13 sztuk. Umowa obejmuje również pełną obsługę serwisową lokomotyw przez okres 10 lat z możliwością przedłużenia o kolejne 5 + 5 lat.

 

Stadler i Trenitalia podpisują umowę ramową na dostawę do 50 lokomotyw dwunapędowych
Fot. Stadler Rail

 

Włoski narodowy operator kolejowy Trenitalia przyznał firmie Stadler zamówienie ogłoszone w 2022 roku na 4-letnią umowę ramową na dostawę i utrzymanie lokomotyw dwusystemowych (3kV DC + diesel). Nowe lokomotywy zostaną rozmieszczone na całej włoskiej sieci kolejowej do ciągania pociągów z awarią i prowadzenia pasażerskich pociągów typu push-pull. Osiągają one maksymalną prędkość 160 km/h i są oparte na 4-osiowej platformie lokomotywy EUROLIGHT.

Jako najnowszy członek rodziny Stadler's EUROLIGHT, nowe lokomotywy dzielą z resztą platformy kompaktowy design i lekką konstrukcję monocoque, a także najnowszą technologię wózków. Charakteryzują się wysoką wydajnością, niską masą i zmniejszonym obciążeniem osiowym, które nie przekroczy 20 ton/oś, dzięki czemu nadają się do jazdy zarówno na liniach głównych, jak i drugorzędnych.

Zawierają one systemy bezpieczeństwa ETCS B3R2/ SCMT / SCC i łączą trakcję spalinową i elektryczną, co pozwala Trenitalia używać ich w całej włoskiej sieci - RFI. Lokomotywy będą w stanie ciągnąć do dwóch sprzężonych pociągów ETR1000 na odcinku o pochyleniu 21 ‰, co stanowi najbardziej niekorzystne warunki we Włoszech dla tego rodzaju operacji.

Innowacyjne cechy konstrukcyjne obejmują hamowanie regeneracyjne z odzyskiem energii, wydajny system trakcyjny AC z jednym falownikiem na oś zapewniający wysoki poziom redundancji i zwiększoną niezawodność, system HEP dostarczający energię do pociągu, a także możliwość zainstalowania sprzęgu UIC lub automatycznego. Nowe lokomotywy EUROLIGHT Dual firmy Trenitalia oferują również doskonały komfort, bezpieczeństwo i widoczność dla maszynistów.

Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia powiedział: "Jesteśmy bardzo dumni z tego kontraktu z Trenitalia. Rodzina uniwersalnych lokomotyw EUROLIGHT ma wiele zastosowań i może jeździć na wszystkich rodzajach linii. Innowacyjne i opłacalne rozwiązanie zapewni przyjazne dla środowiska usługi transportu kolejowego i spełni wymagania Trenitalia w sposób niezawodny, wydajny i produktywny".